10 храни за супер имунитет

173
10 храни за супер имунитет

Как да подсилим имунитета си във време на пандемия от коронавирус?

Как да подсилим имунитета си във време на пандемия от коронавирус? Ето 10 супер храни, които ще ни направят здрави и силни, представени от вестник Стандарт:

Цитруси



Цитрусовите плодове съдържат много витамин С - грейпфрут, портокали, мандарини, лимони, лайм, клементини. Те са и мощен антиоксидант.

Червени чушки



Червените чушки съдържат два пъти повече витамин С от цитрусите. Те също са богат източник на бета каротин. Хапвайки под различни форма червените чушки, ще си осигурите освен здрав имунитет, но и здрава кожа.

Броколи



Броколите са препълнени с витамини и минерали. Те са опаковани с витамините А, С и Е, както и с много други антиоксиданти и фибри. Броколите са едни от най-здравословните зеленчуци, които можете да поставите на масата. Ключът да запазим тяхната мощ непроменена е да ги готвим колкото е възможно по-малко или още по-добре, изобщо да не ги.

Чесън



Чесънът се среща в почти всяка кухня по света. Добавяте малко количество към храната си от него и това е задължително условие за вкус и крепко здраве. Още ранните цивилизации признават неговата сила в борбата с инфекциите. Освен това чесънът може да помогне за понижаване на кръвното налягане.

Джинджифил



Джинджифилът е другият помощник на здравия имунитет. Чай с мед и джинджифил ви прави защитени. Джинджифилът помага при възпаления, болно гърло, хрема, кашлица. Той помага за по-бързото възстановяване на организма при простуда, ангина и грип. Стимулира отделянето на слуз от бронхите и изчиства дихателните пътища. При грип и настинка се препоръчват инхалациите с прясно сварен корен от джинджифил.

Спанак



Спанакът също попада в този списък не само защото е богат на витамин С, но и на антиоксиданти и бета каротин, които помагат в борбата с инфекциите на имунната ни система. Подобно на броколите, спанакът е най-здравословен, когато се готви колкото е възможно по-малко, за да запази полезните си свойства.

Папая



Папаята е плод, който е с огромно съдържание на витамин С и редовната му консумация ви носи силен имунитет и по-бързо справяне с настинки и вируси. Папаята съдържа и храносмилателен ензим, наречен папаин, който има противовъзпалителни ефекти. Съдържа и голямо количества калий, витамини В и фолиева киселина, които са от полза за цялостното ви здраве.

Киви



Този плод е един от най-мощните имуноактиватори за човешкия организъм, изключително подходящ за защита срещу грипните вируси. Плодът е богат източник на витамини, флавоноиди и минерали. Съдържа повече витамин С от портокалите, и повече калий от бананите. Добър източник е и на бета-каротин.

Куркума



Куркуминът - основната съставка на куркумата, може да засили ефикасността на лекарствата срещу рак. Куркумата, освен основна съставка в кърито, е и уникално противовъзпалително средство, използва се и при лечение на артрит. Подправката е натурален антисептичен и антибактериален компонент.

Семки



Слънчогледовите семки също са пълни с ценни вещества, фосфор, магнезий, витамин B6 и витамин Е, който пък е мощен антиоксидант.

Добави коментар