10 храни, които водят до пристрастяване

383
10 храни, които водят до пристрастяване

Колко ваши любими храни има в списъка?

Има храни, които асоциираме с удоволствие. Когато сте в лошо настроение и искате да го задушите с лакомства, защо не посягате към броколи или спанак? Има храни, към които се пристрастяваме – това е факт.

Ето кои от тях са в топ 10. Колко ваши любими храни са в списъка:

10. Бял хляб

Прави се с преработено брашно, в което са останали малко хранителни качества. Ако не можете без хляб, яжте пълнозърнест и имайте предвид, че една филийка е достатъчна!

9. Понички

Захарта е една от най-пристрастяващите храни. Проучвания показват, че всеки път, когато плъхове ядат големи количества понички, в организма им се освобождава допамин. Това не е нормално, казват те. Допаминът се асоциира с наркотици.

8. Паста

Ядем прекалено много макаронени продукти и ги комбинираме с кашкавал и много сол или захар. Яжте паста в малки порции, колкото чаена чаша.

7. Торти

Тортите и особено тежката глазура се свързват с болести като диабет и затлъстяване.

6. Чипс

Имат високо съдържание на лоши мазнини и сол.

5. Сладки и бисквити

Проучване показва, че дори видът на бисквитите води до освобождаване на допамин. Те имат свойството, че никога не ви стигат и отварят апетита за още и още.

4. Шоколад

Черният шоколад (с над 70% съдържание на какао) има полезни свойства, но вие не си купувате от него, нали?

3. Пържени картофки

И по-специално тези в заведенията за бързо хранене. Те са мазни и вредни, богати на сол, в някои марки и на захар.

2. Бонбони

Марк Голд от Университета на Флорида прави проучвания на пристрастяването към храна от 30 години. Той твърди, че захарите, към които бебето е било изложено в утробата, след това му стават любими. В ранна детска възраст също се формират такива зависимости и затова трябва много да внимаваме какво даваме на децата си.

1. Сладолед

Проучвания показват, че прекалена консумация на преработени храни, като сладолед, променя вкусовите ни прищявки и спираме да харесваме естествени храни, каквито преди сме харесвали, като диня, например.

Когато ви се яде сладко – вземете плод. Ако обаче посягате само към сладолед и бисквити, скоро ще забравите плода и той вече няма да ви е вкусен. 


Добави коментар