10 доказани мотивационни съвета, с които ще отслабнете

715
10 доказани мотивационни съвета, с които ще отслабнете

Първо лошата новина: Отслабването не винаги е лесно и бързо постижим

Първо лошата новина: Отслабването не винаги е лесно и бързо постижимо. Ще ви бъде трудно, потно, може да има моменти, в които ще искате да се откажете.

А сега и добрата новина! Имаме за вас няколко доказани съвета за отслабване, които ще ви мотивират и ще извървите пътя към желаните килограми и сантиметри по – лесно и леко. Просто ги следвайте:

Отслабването започва в съзнанието

Успехът или неуспехът към стремежа към отслабване зависи не само от тялото ви, но и от вашето отношение и мисли. Това, което много хора не осъзнават е, че загубата на тегло започва в главата ви. Нека започнем с пример ...Сабрина казва: „Не съм доволна от тялото си и трябва да отслабна поне пет килограма преди лятото “.

Ема заявява: „Реших да започна да ходя 2-3 на фитнес седмично и да се храня здравословно през следващите три месеца.“

Бъдете сигурни, че Ема не само е загубила повече от пет килограма за три месеца, но и е натрупала мускули. Като цяло се чувства по-добре и най – вероятно ще продължи да се придържа към този начин на живот. А Сабрина вероятно е опитвала една диета, после друга, трета….

Къде е разликата

Как формулирате целите си, определя вашето отношение. Същото важи и за мотивацията за обучение. Във всеки момент от живота си можете да изберете да насочите мислите си в определена посока. Бихте ли предпочели да се съсредоточите върху положителното или отрицателното? Ако вашите цели предполагат радост и мотивация, тогава ще ги постигнете два пъти по-бързо.

1. Отслабването започва със самоанализ

Започнете да наблюдавате собствените си мисли и модели на поведение. След това се самоанализирайте. Опитайте се да разберете къде грешите, кои са вашите слабости и се постарайте да ги избягвате. В началото ще е трудно, но по – късно ще свикнете.

2. Използвайте силата на мислите

Може би сте чували поговорката:

„Внимавайте с мислите си, защото мислите ви стават ваши думи.

Внимавайте с думите си, защото думите ви стават ваши действия.

Внимавайте с действията си, защото действията ви стават ваши навици."

Без значение каква е целта ви, всичко започва с вашите мисли. Искате ли да свалите малко килограми, да бягате на маратон или да се откажете от пушенето (без да качвате килограми)? Как мислите за това? Мислите ви позитивни и пълни ли са с увереност, че ще постигнете целта си? Или имате лични съмнения и смяатте, че така или иначе ще се провалите? Насочете мислите си съзнателно в положителна посока и направете първата стъпка по пътя към постигане на целта си.

3. Съсредоточете се върху нещата, които ви правят щастливи

Ние сме добри в това, което харесваме. „Отслабване“ има отрицателна конотация и не звучи като забавление, но може да промените това! Вие сами решавате върху какво да се съсредоточите.

Не обичате да тичате и предпочитате да прекарвате времето си, препичайки се до езерото или басейна? Добре, тогава планирайте да плувате редовно половин час. Фитнесът не е вашето нещо? Няма проблем. Какво ще кажете за 25-минутна силова тренировка в комфорта на хола? Във всеки момент вие сте капитан на своето плаване (загуба на тегло), затова сами решавате как да го направите възможно най-гладко и приятно.

4. Спрете да мислите за храната постоянно

Понякога мислим страшно много за това какво и кога трябва да ядем. Да не говорим за мислите ни, които се въртят наоколо като хамстер на колело или чувството за вина, което ни напада, докато и след като ядем шоколадова торта ...Прекарваме много повече време в планирането на храненето си и справяне със свързаното за това чувство за вина, отколкото е необходимо. И така, слезете от колелото на хамстера и започнете да водите приятен живот.

 

5. Разберете какво наистина ви отпуска

Труден ден на работа, децата постоянно боледуват, колата трябва да иде на ремонт... В общи линии сте недоволни от живота! Обикновено в такива ситуации сме стресирани и пълни с (потиснати) емоции, посягаме към брауни, шоколад, нещо със захар или почти всичко сладко. Но облекчението не трае дълго и чувството за вина вече е на път. Сега ние не само се чувстваме стресирани, но и се самообвиняваме.

Определете стресовите си фактори и измислете стратегии за справяне с тях. Изпробвайте други методи за облекчаване на стреса като вземане на релаксираща вана, разходка, гледане на любимите ви телевизионни сериали, игра с кучето, обаждане на приятел и т.н.

6. Мислете в нюанси на сивото ... А не в черно и бяло

Или с други думи, не си забранявайте нищо. Много лесно да кажете, че тирамису е "лошо", а плодовата салата е "добра". Нашите тела искат (и трябва да им бъде позволено) да се наслаждават на някои изкушения на този свят. Всичко е позволено умерено. По-добре е да се насладите на разумна доза шоколадова торта, отколкото да изядете ябълка, а след това два дни да не мислите за нищо друго, освен за торта. Целта е да имате спокойни и приятни отношения с храната. В една пица има много калории, но това само по себе си не е голяма работа. Важното е колко и колко често.

 

7. Елиминирайте разсейванията, когато ядете

Когато се храните, правете само това! Застелете масата, седнете, запалете свещ - отделете си време и яжте с цел. Дъвчете бавно и старателно и усетете вкуса на храната. Елиминирайте разсейващите фактори като телевизора, радиото или смартфона. Фокусирайте се върху храненето с всичките си сетива.

8. Глад или емоция - научете разликата

Какво е чувството да си гладен? Как разбирате, че сте сити? Когато бяхме деца, знаехме отговорите на тези въпроси и оставихме на масата наполовина изядена чиния със спагети с думите „Благодаря, не ми се яде повече!“

Понякога ни се иска да все още имаме тази способност.

Като възрастни сме свикнали да изяждаме храната в чиниите си, дори когато сме се нахранили. И разбира се, винаги има място за десерт, нали? Опитайте се да ядете само когато наистина сте гладни и спрете веднага щом започнете да се чувствате сити. Това е правилният път към идеалното ви тегло.

И опознайте усещанията си. Глад, жажда или въздържани емоции като „корем, пълен с гняв“? Често посягаме към шоколада, а когато се обадим на приятел, би ни донесло повече полза и облекчение. Емоциите винаги са знак, че имаме нужда от нещо - обикновено не от храна, а по-скоро грижи, внимание или връзка.

9. Стремете се към пълноценен живот, а не към пълен корем

Всички искаме различни неща, но имаме едно общо нещо: Като социални същества, всички имаме нужда от контакт и връзка с други хора.

Ако тази потребност не бъде удовлетворена, понякога задоволяваме нашите „гладни сърца“ с някакъв заместител. Тук говорим например за цигари, захар или алкохол.

Когато почувствате, че копнеете за едно от тях, направете следното: Не се поддавайте на първоначалния порив, седнете и мислете (и почувствайте) внимателно какво наистина би запълнило дупката, която чувствате вътре в себе си. Разберете къде ви води желанието и как можете да се справите с източника на тази липса.

10. Визуализирайте целта си

Склонни сме по-добре да помним преживявания и мисли, които са свързани с положителни емоции. Това прави процеса на учене по-бърз и приятен. Телата и умовете ни не могат да разберат дали всъщност сме преживели нещо или просто сме го визуализирали в съзнанието си.

Използвайте този ефект за мотивацията си за отслабване и си представете как ще гледате на идеалното си тегло и по-важното - как ще се чувствате. Какви дрехи ще облечете? Какво ще правите в свободното си време? Създайте тези мисли и чувства в себе си, отделяйте 5 минути три пъти на ден, за да си представите себе си в бъдещото си тяло и новия начин на живот, който върви с него.

Запомнете: Мислите стават ваши думи, думите стават ваши действия, а действията се превръщат във ваши навици. Всички имаме цели - някои по-големи, други по-малки. Ако искате да постигнете тези цели , трябва едно нещо: постоянство. И можем да постигнем това само ако ни харесва!



Добави коментар