Как децата стават по-умни с вода?

805
Как децата стават по-умни с вода?

Изследванията показват, че приемът на вода оказва огромно влияние върху концентрацията

От 15 септември изминаха 10 учебни дни и децата навлязоха в програмата си на пълни обороти. Учебни часове, домашни, спорт и допълнителни занимания – кръгът отново се завъртя, а всекидневната борба за висок училищен успех стартира с пълна пара.

Заедно с изрядно подготвени учебници и други принадлежности, ние ежедневно изпращаме мъниците на училище с кутии за закуска и обяд, а в раниците им отстрани неизменно се мъдрят бутилки с вода.

Колко често обаче се случва те да се връщат обратно вкъщи пълни или почти недокоснати? Същевременно детето е с главоболие, учителката се оплаква от липса на концентрация, а тетрадката е пълна с грешки.

Всички добре знаем какво означава дехидратация. Наясно сме колко важна е водата за работата на човешкия организъм. Рядко обаче си даваме сметка, че редовният прием на живителната течност може да повлияе на общата кондиция на децата и на резултатите им в училище.



Препоръчителното количество вода за деца в училищна възраст е между 1.3 и 1.5 литра.

Ако детето е недостатъчно хидратирано, това може да доведе не само да главоболие, но и до световъртеж, липса на енергия и затруднена работа на отделителната система.

Изследванията показват, че приемът на вода оказва огромно влияние върху концентрацията. Намаление от само 1-2% в количеството вода на ден може да понижи концентрацията на детето с цели 10%.

Липсата на достатъчно вода влияе и върху двигателните възможности на мъниците, които падат с 25% - дори при лека дехидратация.

Същевременно децата са изложени на по-голям риск от обезводняване, тъй като те често са зависими от другите за осигуряване на течности, по-активни са, процентното съдържание на вода в телата им е по-голямо, а имунната система – по-слабо развита.



Как да осигурим достатъчно вода на детето в училище, когато не сме там да му я подаваме?

Един от най-важните навици, който децата трябва да придобият, е да посягат сами към водата, дори и когато не са жадни. Защото всички знаем, че жаждата не е ранен признак на дехидратация - когато усещаме жажда, ние вече сме се дехидратирали.

Голяма част от българските училища разчитат на родителите за осигуряване на вода. Най-добрият избор за децата е изворната вода заради ниската й минерализация.

Добре е да приучите детето да поставя шишето си с вода на видно място на чина, така че да не забравя да пие от него. Поговорете с него и му обяснете, че пиенето на вода не е задължение, а основна човешка потребност, от която зависи оптималната работа на организма ни. Както и доброто представяне в училище.

3 важни факта за децата и водата:
  • При децата водата много по-лесно се изпарява през кожата, което пък означава, че дехидратацията е по-често срещана и много по-опасна, отколкото при възрастните.
  • Нуждите от вода при всеки организъм са индивидуални, но ориентировъчното средно количество можете да изчислите, като умножите килограмите на конкретния човек по 30 мл вода.
  • Водата се бори със затлъстяването в детска възраст, защото често жаждата се бърка с глад, което води до натрупване на излишни килограми. Освен това дехидратацията понижава двигателната активност. 


Добави коментар