Забранените упражнения

214
Забранените упражнения

Някои от тях могат да причинят дори аборт

По принцип доста физически упражнения и натоварвания през бременността са забранени. Движенията са потенциално опасни за плода, прекалените натоварвания могат да предизвикат преждевременни контракции и в най-лошия случай аборт.

За да предотвратите това, ние ще ви дадем някои насоки, според които едно упражнение е индикатор за полезно или вредно по време на бременност.

Избягвайте:

След първото тримесечие са забранени упражнения, свързани с навеждания. По време на бременност тялото ви е неравно разпределено спрямо тежестта и това може да доведе до доста усложнения – замаяност, болки в кръста, които да предизвикат контракции и т.н. Това са упражнения като мъртва тяга с изпънати крака и всички, свързани с някакъв наклон.

Вместо тях можете да правите такива за седалището и краката, съветва woman.bg.

Упражнения свързани с вдигания над глава могат да предизвикат болки в кръста. Такива упражнения са преса от наклон и милитари преса.

Упражненията от лег са забранени след първото тримесечие. Циркулационният поток при бременните жени е специфичен и често кръвното налягане е ниско. Тези упражнения водят до това, че плодът притиска вена кава и така намалява рязко кръвният поток и притокът на кислород до плода, а това е много опасно.

Упражнения като изтласкване от лег, коремни преси, френска преса от лег и т.н. след третия месец са забранени.



Предпочитани упражнения:

Добро физическо натоварване за бременните са аеробните тренировки, които трябва да са ограничени в не повече от 20 минути. Подходящ избор са уреди като пътечка, велоергометър или степер.



Добави коментар