За бременните и фитнеса

129
За бременните и фитнеса

Кои упражнения са полезни и кои - опасни

По време на бременността и след нея много жени се сблъскват с неприятни проблеми като наднормено тегло, болки в кръста и краката и разтегнати мускули.

Можете да избегнете тези последици с помощта на специални фитнес-упражнения за бременни, пише woman.bg. Освен това аеробните и леки физически натоварвания по време на бременността ще ви помогнат да влезете по-бързо във форма след раждането.

Имайте предвид обаче, че фитнесът за бременни се различава значително от обикновения фитнес. Той си има своите противопоказания и ограничения, свързани със специфичното състояние на жената.

Въпреки това упражненията по време на бременност са много полезни както за майката, така и за бъдещото дете. Освен това се смята, че фитнесът облекчава последвалото раждане. Ако все още се колебаете дали да спортувате по време на бременността, прочетете тази статия и вземете най-доброто решение!

Фитнес за бременни – опасни натоварвания

Преди да започнете да правите упражнения за бременни, проучете какви са ограниченията, за да избегнете негативните последици.

Първо, забравете всички упражнения за коремните мускули и различните усуквания и наклони, които могат да предизвикат хипертонус на матката и да станат причина за спонтанен аборт. Бременността не е най-подходящото време да се грижите за плоското си коремче.



След второто тримесечие ще трябва да се откажете от упражненията, които се правят от положение по гръб – в тази поза рискувате да причините кислородна недостатъчност на плода.

Вертикалните позиции могат да предизвикат отоци, затова ги заместете с поза на „четири крака“ - на колене и на длани. Резките движения, тичането и различните активни спортове също спадат към „черния списък“.



Повярвайте ни, ще имате възможност да пояздите кон или да поиграете тенис и след раждането. По време на бременността тези забави могат да бъдат опасни за плода.

Силовите тренировки също са категорично забранени по време на бременност! Не забравяйте, че най-важното за вас през тези месеци е здравето на детето и вашето собствено здраве. Наблегнете на онези упражнения, които ще са полезни и за двама ви.



Фитнес за бременни – полезни натоварвания

Ако бременността ви протича нормално, можете да се заемете с фитнес за бременни след предварителна консултация с вашия лекар. Само личният ви гинеколог може да определи дали можете да си позволите фитнес и какви точно упражнения са добри за вас.

Най-важното при натоварванията е да са умерени. Непременно седете пулса си – при бременните той и без това е учестен, а по време на фитнес-упражненията може да се вдигне до 125. Ако запазите същото ниво за повече от половин час или пък пулсът ви се ускори още повече, време е да спрете упражненията.

Честотата на тренировките при бременни може да варира от три до седем пъти дневно. Всяка тренировка може да е с продължителност от 30 минути до 1 час. Не забравяйте да си правите продължителни почивки между упражненията и да пиете вода преди и след тренировка.



Правилно изпълнените физически упражнения за бременни спомагат за укрепване на нервната система, подобряват дишането и дейността на сърцето и развиват коремните мускули.

Много полезни за бременните са умерените разходки пеша. Те са безопасни и се препоръчват във всеки един етап от бременността. Разходката, на пръв поглед, е нещо незначително, но това просто упражнение укрепва сърдечно-съдовата и дихателната система и развива гъвкавостта и издръжливостта.



Добър вариант е и плуването. Това е най-често препоръчваният спорт за бъдещи майки – можете да го практикувате без ограничения през всичките 9 месеца. Упражненията във вода са полезни и с това, че не натоварват гръбнака, междувременно укрепвайки корените и гръбните мускули.



Препоръчителен спорт за бременни е и йогата. Новаците е по-добре да не я разучават самостоятелно, а да потърсят помощта на професионални инструктори, специализирани за работа с бременни жени.



Особено внимателни при тренировките по йога трябва да сте през първото тримесечие и последните седмици от бременността. През третото тримесечие е важно да правите дихателни упражнения – дълбоки вдишвания със задържане на дъха и издишвания, съчетани с отпускане на цялото тяло. Умението да контролирате дишането си ще ви бъде от полза по време на раждането.



Добави коментар