В добра форма

67
В добра форма

И по време на бременността

Поддържането на добра форма през бременността е важно не само за бъдещата майка, но и за плода. Това позволява не само да качвате по-малко килограми, но и да се подготвите по-успешно за раждането.

Всекидневните тренировки увеличават както мускулния, така и енергийния ви тонус. Те спомагат за по-добра циркулация на кръвта към крайниците и са един успешен метод срещу констипация, която се среща при 90% от бременните.

Най-новите изследвания сочат още, че бъдещите мами, които са по-физически активни, имат по-голяма плацента, което осигурява по-добро изхранване на бебето. При тях е намален и рискът от раждане с Цезарово сечение.

Освен това при трениращите бременни по-рядко се срещат високо кръвно, разширени вени, проблеми със съня и болки в гърба. Ако пък правите упражнения, които засягат областта на таза, това ще ви помогне да намалите, поне до някаква степен, честите посещения до тоалетната.

Все пак не забравяйте, че физическата активност по време на бременност трябва да бъде извършвана с известна предпазливост. Например налага се да изключите всички упражнения, които изискват лягане по корем и по гръб. Не правете внезапни движения и не увеличавайте натоварването прекомерно.

Важно е, ако имате проблемна или многоплодна бременност, да обсъдите с лекаря си упражненията, които правите. Ако не сте били физически активни преди бременността, сега не е моментът да започвате с натоварвания - наблегнете на дългите разходки, за да поддържате формата си.

Ако по време на тренировка ви се завие свят или не ви достига въздух, веднага я преустановете. Консултирайте се с лекаря си, ако имате главоболие, подуват ви се краката или се появят контракции.



Добави коментар