Топ списък на витамините през втория триместър

743
Топ списък на витамините през втория триместър

Време е за леки корекции

Към 13-ата седмица от бременността изчестват неприятните проявления на ранната токсикоза. Вече не ви се гади рано сутрин, преминава й отвращението към някои хранителни продукти. Възвръща се апетитът, а заедно с него се появява и риска от натрупване на излишни килограми. Съветваме ви да избягвате преяждането, въпреки нарастналия ви апетит!

При бъдещото ви дете също се случват важни неща: завършила е ебриогенезата. Сега детето ще расте, а неговите вътрешни органи ще се усъвършенстват. Плодът се нуждае от все повече витамини и други ценни хранителни вещества. От тях силна нужда изпитва плацентата, която сега фактически играе ролята на бели дробове за детето. Освен това осигурява на плода растеж и развитие. Не е чудно, че в средата на бременността често възниква хиповитаминоза.

Време е да направите анализ на съдържанието на витамин С и фолиева киселина в кръвта. А също така е необходимо да се провери нивото на желязо. В този период от бременността плодът започва да произвежда сам кръв и запасите от желязо драстично намаляват в организма ви.



Топ списък на хранителните вещества през втория семестър

Витамин С – потребността му нараства до 2-3 пъти. Сега той активно се усвоява от плацентата.

Фолиевата киселина е необходима за правилното формиране на кръвните клетки и централната нервна система на детето.

Калций, фосфор и витамин D – ценни са зъбите и костите на детето, а за усвояването им са необходими бор и витамин С.

Желязото предпазва от анемия, а неговото усвояване се осигурява от наличието на витамини от групата В.

Хром, цинк и витамини от групата В
– намаляват риска от диабет при бременните, а също така риска от качване на излишни килограми.

Витамин А
въздейства върху гените, които носят отговорност за ръста и развитието на клетките на костната тъкан, кожата, лигавиците и ретината.



Добави коментар