Срещу сутрешното гадене

136
Срещу сутрешното гадене

Няколко полезни хитринки

Не е тайна, че между 50% и 80% от бременните жени се борят със „сутрешното” гадене. Не се подвеждайте по израза “сутрешно” гадене. Гадене и повръщане може да ви застигне по всяко време през деня.

Погрешното название обърква много жени, като ги кара да се чудят какво да правят със следобедното гадене, например. Всъщност, независимо по кое време на деня ви се гади, това е онова същото “сутрешно” гадене, характерно за бременните жени. То обикновено започва около 6-тата седмица и продължава през първите три месеца.

Точните причини за сутрешното гадене не са напълно изяснени, но повечето специалисти смятат, че се дължи на:

- промяната на хормоналните нива по време на бременността;
- бременност с повече от едно бебе;
- прилошаване при вземане на противозачатъчни;
- прилошаване при движения, като пътуване, например;
- мигрена;
- недостатъчен прием на течност и в частност вода.



И въпреки че няма универсален лек срещу него, предлагаме да разгледате няколко съвета за поттискането му.

- Избягвайте да стоите, спите, готвите или работите в твърде затоплени или непроветрени помещения. От топлия или застоял въздух ще ви прилошее.

- Когато ставате от леглото, особено рано сутрин, се изправяйте много бавно. Дайте време на организма да се „намести” в новото положение.

- През няколко часа отделяйте няколко минути, просто за да си прочистите съзнанието. Това ще намали стреса, който може да предизвика стомашно раздразнение.

- Начинът, по който се храните, логично е сред решаващите фактори за доброто ви състояние, като цяло. Препоръчително е да избягвате пикантни и пържени храни. Хранете се по-малко, но на често. Хапвайте плодове и зеленчуци между храненията.

- Преди лягане хапнете нещо малко, но богато на протеини, за да възстановите нормалното ниво на кръвната си захар. А сутринта, след като станете, си хапнете пълнозърнесто блокче или крекери.

- Студените и хладки храни са за предпочитане пред горещите заради по-леката си миризма.

- Пийте течности редовно, особено след повръщане.



Предлагаме ви списък с храни, които често предизвикват гадене и повръщане:

* - Зеленчуци от вид “кръстоцветни” – броколи, зеле, карфиол;
* - Кофеинови напитки;
* - Пържени и мазни храни – например пържени картофки, пици, пържено пиле;
* - Пикантни храни и такива с подправки – чесън, лук, салам, луканка и др.

Трябва да знаете и кои храни ще успокоят стомаха ви, когато не се чувства съвсем комфортно.

* - Плодове – ябълково пюре, авокадо, банани, грозде, лимони;
* - Храни с въглехидрати – зърнени, солени бисквити, овесена каша, картофи, ориз;
* - Кремообразни – пудинг, кисело мляко, плодово мляко;
* - Пресни подправки – джоджен/мента.

- Правете физически упражнения – на открито. Една разходка е идеалният начин да подишате свеж въздух, съветва woman.bg.



- Витамините и хранителните добавки са доказани специалисти по овладяване на гаденето. Витамин В6 и В12, както и Витамин С и Витамин К са от особено важно значение за поддържането на тялото ви.

- Когато усетите, че ви се гади, си нарежете половинки лимон или грейпфрут и ги миришете.

- Масла от лавандула, иланг иланг, мандарина или чаено дърво са също добър начин да подтиснете гаденето на мига.



Коментари

Коментар: 1
хитринки

крекерите вършат най-добра работа. и ако може да не мирише на храна, ще е най-добре.


  • 1

Добави коментар