Съвети при късна токсикоза

462
Съвети при късна токсикоза

Обърнете внимание на здравословното си състояние

Ако през третия триместър на бременността изведнъж започнете отново да усещате признаците на токсикоза – веднага се обърнете към лекар. В последните месеци не е нормално да я изпитвате. Може да бъде провокирана от индивидуалните особености на тялото ви, а също така и от дефицита на протеини и витамини в менюто.

Токсикозата през третия триместър се среща при около 7% от жените.

Как си симптомите й?

Освен познатите гадене и повръщане, може да изпитате: повишено артериално налягане, главоболие, световъртеж, шум в ушите, екстремно отичане на крайниците, нарушение в рефлексите.

Защо се получава така?

Много е просто: ако получавате недостатъчно протеини, а също така калций и магнезий, черният дроб престава да функционира нормално. Тогава тъканите на организма започват сами да си осигуряват необходимото количество протеини от бъбречната тъкан, например.



Проблеми с кръвното налягане и отоци при бременните жени се наблюдават при дефицит на магнезий и калций.

Съвети при хранене:

1/ Консумирайте 80-100 грама протеини дневно.
2/ Не ограничавайте консумацията на сол. В противен случай плацентата ще нараства бавно или ще спре своето развитие.
3/ Използвайте морска сол – тя е по-полезна за организма на бременната жена.
4/ Пийте много течности, избягвайте кафето, чая и студените напитки, особено тези, съдържащи много захар и изкуствени оцветители.
5/ Отдавайте предпочитание на филтрираната вода, пресните сокове и билковите чайове.
6/ Забравете за полуфабрикатите и фаст фуда.



7/ Яжте на малки порции, но по-начесто.
8/ Не се бойте, че ще качите килограми. Ако се храните със здравословна храна, отдавате предпочитание на зеленчуците, плодовете и зърнените храни, каченото тегло след раждането няма да ви създава проблем. То постепенно ще „изчезне“.
9/ Консумирайте пълномаслено мляко, а не обезмаслено. В него се съдържат достатъчно мазнини, необходими за усвояването на калция.
10/ Откажете се от храни, които съдържат предимно захар и бяло брашно. Те са способни да покачат нивото на холестерола и да провокират ред проблеми със здравето.
11/ Консумирайте колкото можете по-свежи плодове и зеленчуци.


Добави коментар