Подсилваме имунната система през бременността

1447
Подсилваме имунната система през бременността

Преходът зима-пролет е рисков

През бременността защитните сили на организма отслабват. Критичен момент е преходът между зима и пролет. Затова ви препоръчваме няколко стъпки, с които да намалите риска.

Слабата имунна система предразполага бременната жена към заразяване с различни вируси и бактерии. В някои случаи се наблюдава още провокиране на хипертония – т.е. повишено кръвно налягане.

Съвети, които може да са ви от помощ за укрепване на имунитета през бременността:


1/ Консумирайти храни, които подобряват защитните сили на организма
Това са цитрусови плодове и зелени зеленчуци. Задължително консумирате редовно пилешко и свинско месо, яйца, извара, ядки и семена. Тези храни осигуряват на организма мастни киселини, витамини A, B6, B12, C и D.



2/ Избягвайте вредната храна
Тя може да провокира възпаления, а задачата на всяка бременна жена е да направи така, че имунната система да работи по-добре.

3/ Пийте повече вода
Уверете се, че ежедневно приемате достатъчно вода. Тя действа детоксикиращо. Диетолози казват, че нормата е 30 мл на всеки килограм.

4/ Спортувайте
Спортът влияе положително на имунната система и подготвя тялото за раждането. Бременността не е болест, затова не се възпирайте да тренирате редовно.



5/ Борете се със стреса
През първите месеци от бременността имунната система трябва да е силна. Стресът може да я отслаби. Поради това е важно да се борите с него. Пробвайте чрез медитация, йога, масаж, любимо четиво или музика. Отнасяйте се позитивно към случващото се около вас.


Добави коментар