От какво да пазите корема си

1300
От какво да пазите корема си

Кога да се притеснявате, ако случайно ударите бременния си корем

Случаен непознат с некоординирано движение на лактите в градския транспорт или пък кухненският плот – големият ви корем се натъква на много и различни препятствия ежедневно. От една страна, той е достатъчно едър, за да посреща повечето от „атаките” към тялото и личното ви пространство, от друга – вашият баланс и устойчивост са осезаемо намалели.

Добрата новина е, че няма нужда да се притеснявате всеки път от „сблъсъка” на големия корем с околния свят. Дори да паднете по очи или да получите неволно ритниче от по-голямото си дете, според специалистите, вероятността това да застраши бъдещото ви дете е пренебрежимо малка.

Майката Природа се е погрижила за всичките ви притеснения – бебето ви е в безопасна и защитена среда. Първата линия на защита идва от амниотичната течност, следват мускулите на матката и мускулите на корема ви като преграда и защита. Костните бариери пък са осигурени от гръбначния ви стълб, таза и ребрата. Накратко – бебето ви е в напълно подсигурена „клетка” на безопасността.

Въпреки това, разбира се, добре да е споделите с гинеколога си, ако коремът ви е претърпял какъвто и да е инцидент - за ваше спокойствие, той вероятно ще провери сърдечния ритъм на плода. Спешна медицинска намеса ще ви е необходима, ако усетите или дори само заподозрете, че движенията на бебето ви са намалели или спрели. Обичайната „норма” е движение на бебето на всеки два часа, когато сте в легнало положение - това важи за втория и третия триместър.

В повечето случаи обаче е напълно достатъчно да сте малко по-внимателни от обикновено – носете ниски и удобни обувки, избягвайте тълпата, внимавайте повече, когато сте в банята и излизате от ваната или душ кабината. Когато сте в кола, винаги слагайте долната част на колана под корема, а тази, която минава през рамото, придържайте от едната страна на корема си.



Добави коментар