Ниско кръвно налягане при бременната

198
Ниско кръвно налягане при бременната

7 стъпки за овладяване на ситуацията

Почти всяка десета бременна жена се сблъсква с ниско кръвно налягане. Днес ще поговорим за него, защо възниква и как да намалим влиянието му върху организма.

Как да се борим с ниското кръвно

Първата стъпка, която трябва да предприемете – да се обърнете към лекар и да следвате препоръките му. Ако ниското кръвно на бъдещата майка е провокирано от заболяване, ще бъде назначено медикаментозно лечение.

Ако състоянието е резултат от хормоналните промени в тялото на бременната жена, борбата с него може да се осъществи с помощта на лекарствени препарати, хомеопатия и фитотерапия само съгласно предписанията на лекаря.

Разбира се, има препоръки, които може да спазва всяка бременна жена. Ето част от тях:

1/ Спазвайте дневен режим. Всяка вечер лягайте по едно и също време. Препоръчително е денем да отделяте няколко минути за почивка. На работното място се старайте да не се пренапрягайте, не забравяйте да излизате на разходка на улицата в обедната почивка и да променяте положението на тялото си, в случай че се налага дълго време да седите.

2/ Разхождайте се на свеж въздух. Ежедневните разходки са отлично лекарство при ниско кръвно налягане. По този начин тялото ви се насища с кислород.

3/ Хранете се балансирано. Не правете дълги прекъсвания между основните хранения. Яжте по малко, но по-често. Включете в менюто си повече пресни плодове, зеленчуци и протеини. При ниско кръвно налягане се препоръчва консумацията на топла храна.



4/ Пийте топли напитки. В духа на предходния съвет – топлите напитки като чай и кафе действат ободряващо. Разбира се, уточнете с наблюдаващия лекар какво количество напитки със съдържание на кофеин можете да пиете. Старайте се топлите напитки да бъдат тонизиращи.

5/ Движете се. Лекият фитнес, гимнастиката за бременни, малко плуване, аквааеробика или пък йога могат да допринесат за здравословното състояние на кръвоносните съдове, общия тонус на тялото ви и да отхвърлят усещането за слабост. Ако нямате сили за спорт, взимайте си контрастни душове, топла вана с аромамасла и усвоете точковия масаж.



6/ Не правете резки движения. При рязка смяна на положението на тялото могат да възникват гадене, световъртеж, тъмни кръгове пред очите и шум в ушите. Поради това не си струва да скачате светкавично от леглото сутрин, когато чуете, че будилникът звъни. Внимателно и постепенно ставайте – както от леглото, така и от дивана.

7/ Усмихвайте се и зареждайте положително настроението си. Сложно е постоянно да бъдете на върха на щастието, но си струва да планирате така деня си, че винаги да намирате повод да се усмихнете. Снабдете се с хумористични четива, гледайте комедийни филми или пък смешни клипчета в Интернет.



Добави коментар