Най-добрата храна за бременната

568
Най-добрата храна за бременната

Вижте един положителен, а не забранителен списък

Здравословното хранене по време на бременността е от изключително значение за здравето на майката и бебето. И въпреки че се съставят хиляди забранителни списъци на продукти, които бъдещите майки трябва да избягват, рядко можете да попаднете на списък, който да им препоръчва какво да консумират най-често. Ето един такъв.

Богатите на фолиева киселина храни
Няма нужда да подчертаваме, че фолиевата киселина е от изключително значение за развитието на бебето. Все пак ще припомним, че липсата й води до проблеми в развитието на гръбначния стълб и нервната система на зародиша. В най-големи количества тя се среща в зърнените храни, бобовите култури, като леща, грах и боб, както и в спанака, зеленолистните зеленчуци и портокалите.



Богатите на калций храни
Ключът към здравите кости и зъби, както на бебето, така и вашите, се крие в приемането на достатъчно количество калций. Да не забравяме, че той е особено важен и за мускулите и нервите. Най-много калций има в млечните продукти, броколите и мазните риби.



Богатите на желязо храни
За да не станат жертва на така често срещаната желязодефицитна анемия, бременните трябва да си набавят с храната достатъчно количество желязо. Най-много от този елемент има в спанака, копривата, соята и ядките.



Богатите на витамин С храни
Най-добрият приятел на имунната ни система е витамин С. Известно е, че при бременните имунитетът е снижен, затова те са по-податливи на заболявания. За да ги избегнем, трябва ежедневно да консумираме чушки, зеле, домати, броколи, портокали, грейпфрут, ягоди и всякакви други плодове и зеленчуци. Най-добре е в суров вид.



На масата на бременната трябва да присъстват редовно и нетлъстите меса заради високото им съдържание на протеини, яйцата заради витамин D, рибата заради така полезните омега 3 мастни киселини и ябълките заради съдържащите се в тях антиоксиданти.



Добави коментар