Многоплодна бременност – ядем поне за трима?

374
Многоплодна бременност – ядем поне за трима?

Многоплодната бременност в голяма част от случаите се съпровожда от анемия и токсикоза

Няма как да не сте чували, че бременните трябва да ядат като за двама. Когато обаче чакаме близнаци или тризнаци, трябва ли да ядем поне за трима?

Всъщност, в нито един от случаите не трябва да ядем толкова много. Изследвания сочат, че бъдещите майки наистина трябва да приемат повече калории. При едноплодна бременност калоричността на дневното меню нараства до приблизително 3000 калории, при близнаци – 3500, а при тризнаци – 4500.

За калориите разбрахме, но от къде да си ги набавим? Не е препоръчително да нагъвате предимно вафли, даже е укорително. През деветте месеца на бременността (а и след това, в периода на кърмене) жената трябва да приема храна, която снабдява тялото й с полезни хранителни вещества, минерали и витамини. В този период тя дава на детето си важен старт в живота му, от който до голяма степен зависи здравословното му състояние през следващите няколко години.

Вижте още: Близнаци се бият в корема на мама (видео)

Многоплодната бременност в голяма част от случаите се съпровожда от анемия и токсикоза. За да преборите анемията, заложете на храни и хранителни добавки, съдържащи желязо. От храните ви препоръчваме – черен дроб, говеждо месо, печени картофи, ряпа, пъпеш, спанак, артишок и сушени зеленчуци.

Друг важен спътник на бременната, очакваща повече от едно дете, е витамин С. Можете да се снабдите с оптимално количество от витамина, изяждайки дневно поне два плода грейпфрут, манго или домат. А също така – една червена чушка, 100 грама прясноизцеден сок от зеленчуци, 100 грама варено червено зеле.

И не на последно място по важност, редовно приемайте достатъчно количество калций. Направете задължителна част от хранителното си меню млякото и сьомгата.



Добави коментар