Колко е здравословното наддаване на тегло при бременност

1051
Колко е здравословното наддаване на тегло при бременност

Бременността се случва един-два пъти в живота и много жени смятат, че това едно добро оправдание, ако качат килограми

Бременността се случва един-два пъти в живота и много жени смятат, че това едно добро оправдание, ако качат килограми. Но това съвсем не означава, че може да ядете всичко, без да се съобразявате и да наваксвате за вас и вашето бебе. Истината е, че здравословната диета точно в този момент е по – важна от всякога.

Жените, които наддават твърде много по време на бременност, са по-предразположени към гестационен диабет, имат по-висок риск от усложнения при раждането и имат проблеми с отслабването след това. Ако пазите балансирана диета преди забременяването, може да не е необходимо да правите големи промени сега, а по – скоро да се фокусирате да осигурите всички хранителни вещества, които вашето дете ще се нуждае за здрав растеж и развитие . Правилното хранене ще ви помогне да постигнете здравословно наддаване на тегло.

Колко трябва да наддадете

И така, колко е разумни да качваме по време на бременност? За пациентите с нормално тегло в идеалния случай трябва да качат 10-12 кг. или по половин килограм седмично.

Колко повече трябва да ядете

Сега, когато ядете за двама, може да хапнете малко повече - но не толкова, колкото си мислите. И така, колко е твърде много? Това зависи от възрастта и колко тежите преди да забременеете. Ако сте започнали бременността си с нормално тегло, това означава, че може да ядете около 300 калории повече на ден.

Ако обаче сте започнали бременността си с поднормено или наднормено тегло, имате различни цели за наддаване. Жените с поднормено тегло трябва да качат повече (14 до 20 кг), докато майките с наднормено тегло - 7 -10 кг.

Какво да ядем

В менюто си включете храна от всяка от петте групи в Пирамидата за хранителни продукти. Това ще гарантира, че вие ​​и вашето бебе получавате хранителните вещества, от които се нуждаете. Независимо дали имате три големи хранения на ден или шест малки, важно е да се храните редовно.

Ето каква е добре да бъде диетата ви за един ден:

Зърнени храни: 6 до 11 порции. Въглехидратите са основният източник на енергия в тялото ви. Изберете колкото се може повече пълнозърнести храни - те осигуряват фибри и облекчават запека, често срещан проблем по време на бременност. Една порция зърнени храни е приблизително една филия хляб или една чаша варен ориз.

Плодове (2 до 4 порции) и зеленчуци  (3 до 5 порции) : пълни с основни витамини и хранителни вещества, плодовете и зеленчуците също имат фибри и ви позволяват да използвате по-ефективно желязото. Порция зеленчуци може да се състои от една чаша сурови листни или варени зеленчуци. Една порция плодове е един плод със среден размер или една чаша плодов сок. Бъдещите майки трябва да се стремят да хапват поне една порция ежедневно от продукти, богати на витамин С, като цитрусови плодове и домати.

Протеин: 2 до 3 порции. Храните, богати на протеини, като месо, риба и боб, са от решаващо значение за растежа на тъканите на вашето бебе. Постно месо, едно яйце, две супени лъжици фъстъчено масло или 1/3 чаша ядки се считат за една порция месо. Ако сте вегетарианец, не забравяйте да задоволите нуждите си от протеини, като ядете яйца; тофу и други соеви продукти, боб или грах.

Млечни: 3 до 4 порции. Дайте на тялото си необходимата доза калций, за да подпомогне изграждането на костите и зъбите на бебето с млечни продукти. 1 чаша мляко или кисело мляко, две – три кубчета натурално сирене са достатъчни. Избягвайте непастьоризирани меки сирена като Бри, Фета, Камамбер и Рокфор.

 Мазнини: Към тях трябва да се подхожда по същия начин, както когато не сте бременна - пестеливо. Не говорим за здравословните мазнини, които се съдържат в рибата и зехтина, а тези, които се срещат в храни като масло, месо и млечни продукти. По време на бременността мазнините трябва да съставляват 30 процента от дневните ви калории.

Колко да се упражнявате

Не спирайте рутинната си тренировка, когато видите знака плюс на теста за бременност. Редовните упражнения са полезни за цялостното ви здраве и ще ви помогнат да изгаряте калории и да съхранявате мазнини на правилните места. Освен това ви правят по- гъвкави и ще са в помощ по време на процеса на раждане.

 



Добави коментар