Кофеинът по време на бременност

196
Кофеинът по време на бременност

Изследователите са сравнили данни от близо 51 000 жени и техните бебета

Когато сте бременна, усещането за умора може да бъде нещо нормално, но приемът на кофеин не е сред нещата, които трябва да търсите. Но преди да посегнете към следващата чаша кафе или чай, имайте предвид, че ново проучване на British Medical Journal свързва редовното потребление на кофеин с детското затлъстяване.

За да стигнат до това откритие, изследователите са сравнили данни от близо 51 000 жени и техните бебета, които са избрани да участват в изследването между 1999 и 2008 г. Майките докладват за прием на кофеин по време на бременността до към 22 седмица, а растежът на децата им се изследват 11 пъти  - между 6 седмица и 8 години.

Изследователите групират децата чрез приемът на кофеин от майката, като под 50 милиграма на ден се характеризира с нисък прием; 50 до 199 милиграма -  за среден прием, от 200 до 299 милиграма – висок и над 300 милиграма на ден - много висок.


Пренаталният прием на кофеин над 50 милиграма на ден е свързан с по-голям риск от излишно тегло в ранна детска възраст и е свързан с по-висок BMI в детството. Въпреки че децата, които са били изложени на много високи нива на кофеин преди раждането, са били само около половин килограм над останалите, според учените това е предпоставка за риск от наднормено тегло през детството, както и за диабет, сърдечни заболявания и инсулт в зряла възраст, отбелязва проучването.

Важно е да се каже, че проучването се основава на данни от самооценка и не контролира кърменето, което може да повлияе на скоростта на растежа на бебето). Все пак авторите на изследването твърдят, че техните открития добавят още доказателства, че избягването на кофеина изцяло по време на бременност трябва да бъде препоръчително.

Не можете да си представите, че ще трябва да бъдете девет месеца без кофеин? За да намалите риска на детето ви от наднормено тегло, учените съветват да се стремите да консумирате не повече от 200 милиграма на ден. Опитайте се да заместите постепенно сутрешната чаша с безкофеиново, за да не се лишавате от вкуса на кафето.

А ето и къде колко кофеин може да намерите:

Чаша еспресо - 100мг

Чаша филтър кафе - 140мг

Чаша чай - 75 мг

Чаша зелен чай - 50мг



Добави коментар