Кара ви на сън през бременността?

865
Кара ви на сън през бременността?

Съвети, които ще послужат и на всеки човек, сблъскващ се със сивотата на есента

Бременността представлява прекрасно време, но понякога се оказва трудно за съвместяваме с натоварен работен ден. Защо? Тъй като сънливостта е един от най-разпространените признаци на бременността. Напълно нормално е да ви се приспива по сред бял ден. А също толкова нормално за нас е да ви снабдим с няколко съвета как да се справите с внезапния копнеж по възглавницата.

Причини за сънливостта по време на бременност

През различните етапи на бременността причините могат да са различни. Например перз първия триместър много бременни жени се оплакват от усещане за умора и сънливост през светлата част на деня. Обяснението за това се крие в повишеното ниво на прогестерона в кръвта на бъдещата майка. Прогестеронът е хормон, който пази бременностна и отпуска гладката мускулатура из целия организъм. Като резултат жената може да изпита понижаване на артериалното налягане, откъдето произтича усещането за обща слабост и умора.

През втория триместър организмът на бременната жена вече е посвикнал с новия начин на функциониране и сънливостта до голяма степен изчезва. Възникне ли влечение към леглото през третия триместър, бъдете внимателни. Сънливостта през този период може да бъде сигнал за анемия.

Как да преборим сънливостта?

1/ Правете сутрешна гимнастика. Така ще подобрите кръвообращението и ще се радвате на по-добра концентрация през деня.
2/ Редовно проветрявайте помещението, в което се намирате. Задушността предразполага към липса на достатъчно кислород за мозъка, оттук се проявява сънливост.


3/ Регулирайте температурата в стаята. Оптималната температура в офиса или у дома варира между 19-21 градуса.
4/ Правете чести кратки почивки на работното място. Независимо колко затрупани сте с работа!
5/ Правете упражения. По време на почивките в офиса можете да изпълнявате прости упражнения – раздвижване на главата, махове с ръце и дихателни упражнения.


6/ Обърнете внимание на хранителното меню. Не преяждайте и не консумирайте мазна храна, тъй като тя предизвиква сънливост.
7/ Пийте вода. Щом очите ви започват да се уморяват, изпийте чаша чиста вода.
8/ Ободряващи аромати. Някои аромати действат освежаващо и разбуждащо върху организма. Например, лимон, грейпфрут, аромат на кафе и др.


9/ Приемайте добавки желязо. Ако причината за сънливостта ви е анемия, желателно е да повишите хемоглобина. Следователно, консумирайте храна, богата на желязо – червено месо, черен дроб, нар и др., и приемайте хранителни добавки с желязо.



Добави коментар