Какво става с фигурата ни след раждане?

1992
Какво става с фигурата ни след раждане?

Майка на три деца дава съвети за влизане във форма след раждане

Помните ли Мария Кенг? Преди време тя пусна своя снимка във Facebook, на която прозира с трите си деца (на 8 месеца, 2 и 3 г.), показвайки перфектно тяло и надпис „Какво е вашето извинение?“.

Разрази се страхотен скандал, в който Кенг бе обвинена, че тероризира жените, намеквайки им, че са дебели, а самата тя каза, че снимката би трябвало да е вдъхновяваща и да окуражи жените да тренират и да спрат да се извиняват с децата си.

В своя уебсайт Мария Кенг дава съвети на младите майки за това как да се отърват от излишните килограми след раждането.

Самата тя е започнала да тренира, след като е родила първото си дете и споделя, че вместо да направи фигурата й по-лоша, майчинството я е накарало да се грижи за себе си повече.

Преди да забременее за първи път тя тежи 65.7 кг. В края на бременността си тежи 81.6 кг.

В 37-та седмица й се появяват стрии, които никога не изчезват. На 8 януари 2009 г. ражда по естествен начин.

Седмица след раждането теглото й пада до 72 кг.



Шест седмици по-късно то е паднало до 69 кг. Тогава тя започва да тренира. Започва леко, като прави само 30-минутно кардио няколко пъти в седмицата. След време започва да тренира с тежести, а 5 месеца след раждането включва тичане.

Кърми детето до 6-месечна възраст. Приема най-малко 1800 калории на ден, като изключва всякаква вредна храна.

Точно когато е свалила теглото си до 60 кг, открива, че отново е бременна.

Ражда второто дете (по естествен път) през април 2010 година. Налага й се да постъпи в болница за няколко дни заради усложнения при второто раждане.

И така – тя има две деца с 15 месеца разлика, но не желае да прекъсне спортните си занимания. Започва тренировките 6 седмици след раждането и след разрешение от лекаря си.

След 9 месеца тренировки тежи 56 килограма, а фигурата й е по-тонизирана, отколкото е била преди да роди първото си дете. На първия рожден ден на второто си дете, тя е бременна в 4-ия месец с третото.

При тази бременност тя спортува най-малко, защото другите две деца не я оставят на мира.

След третото раждане теглото й е 67 кг, а тя решава, че трябва да свали 11 от тях.

Третият път се оказва по-труден от предишните два. Вече не успява да става в 5 сутринта за тренировка, защото си ляга прекалено късно.

Започва да посещава фитнес със занималня за деца (който й струва 15 долара на час).



Днес децата й са на съответно 4, 2 и 1 година. Тя вече се е научила да балансира между грижи за децата, работа и домакински задължения.

Тежи 55 кг, при височина 1.64 м. Мазнините в тялото й са между 15 и 17%. Тренира 5-6 пъти в седмицата. Храни се 5 пъти на ден на малки порции, а след 5 следобед се стреми да ограничава въглехидратите.

Казва, че стриите не са изчезнали, но се забелязват само от близо, а коремът й е стегнат, благодарение на тренировките. Носи бански без никакви притеснения.

Кенг казва, че бременността я е научила да обича тялото си и да се грижи за него.

За майките, които желаят да се погрижат за тялото си след раждане тя дава следните съвети:

- Дайте си време за възстановяване. Според Мария трябва да изчакате около 6 седмици преди да започнете да тренирате.

- Променяйте храненето си бавно. Тя се стреми да поема най-малко 1800 калории на ден. Ако кърмите, не бива да намалявате калориите драстично.

- Бъдете реалисти. Ако имате много стрии – да, те няма да изчезнат напълно, но могат да бъдат намалени значително.

- Научете се да си разпределяте времето. Както обичат да казват фитнес треньорите, 1-часова тренировка е едва 4% от деня ви, а понякога може да се задоволите и с 30-минутна тренировка. Винаги ще се намерят 30-40 минути в деня ви. Мария избира това да е рано сутрин, докато децата все още не са се събудили.

- Използвайте календар за по-лесно управление на времето. Отбелязвайте дните, които сте пропуснали и се старайте те да не са много.

- Обградете се с хора, които ви подкрепят – като други майки, които имат деца на вашата възраст и с които можете да спортувате заедно.

- Във всеки ден си отделете поне половин час за „време за мен“. Да, знаем, че младите майки са заети, но хората във вашето домакинство ще трябва да издържат 30 минути без вас.

- Кутия за обяд! Често сме принудени да се храним с нездравословни храни, защото „навън“ не е имало възможност да ядем нищо друго. Носете си храна, особено след като започнете работа.

- Обуйте дънките си от преди бременността и се снимайте. Или поне ги обуйте докъдето можете. Това ще бъде справка с реалността. Ако сте упорити, дънките ще ви станат.

Тук не става въпрос само за външен вид! Става въпрос и за здраве. Когато спортувате ще бъдете по-здрави, енергични и в по-добро настроение. Освен това спортът ще ви даде самочувствие, а един от проблемите на жените след раждането е, че се чувстват занемарени и уморени. Редовните тренировки ще ви помогнат да се чувствате красива и енергична. 



Добави коментар