Какво да ядем при бременност и гестационен диабет

162
Какво да ядем при бременност и гестационен диабет

Между странните желания за храна и отвращение от всичко, здравословното хранене може да бъде предизвикателство за някои бременни жени, особено ако са диагностицирани с гестационен диабет

Между странните желания за храна и отвращение от всичко, здравословното хранене може да бъде предизвикателство за някои бременни жени, особено ако са диагностицирани с гестационен диабет.

Повишените нива на кръвната захар не са за пренебрегване и наличието му може да повлияе на благосъстоянието както на майката, така и на детето. Затова воденето на балансирана диета е най – доброто, което може да направите, за да подпомогнете на лечението и да облекчите симптомите.

За щастие, няма нищо сложно в диетата, която трябва да се следва, ако имате гестационен диабет. Експертите препоръчват храната да се състои от 25% протеин, 25% зърна и нишестени храни и 50% не-скорбялни зеленчуци.

Препоръчаните храни са:

Постно месо като пилешки гърди и риба

Говеждо месо

Яйца или яйчен белтък

Плодове с нисък гликемичен индекс (малини, боровинки, ягоди)

Зеленчуци (кейл, спанак, броколи, карфиол, тиквички)

Здравословни мазнини (авокадо, зехтин, ядки и семена, кокос)

И когато става въпрос за забранени храни? Вероятно няма да се изненадате, че тук попадат всички фаст фууд , пържено, бонбони, газирано и преработени въглехидрати.

Как да се храните здравословно по време на бременност

Андреа Мур, диетолог и лекар по физикална терапия в Рентън, Вашингтон, която също страда от гестационен диабет по време на бременността си, казва, че и хранителните комбинации имат значение. "Една храна само по себе си може да е добра, но в комбинация с други, може да бъде още по - полезна", казва тя. Например, ако ядете сладки картофи, уверете се, че добавяте и здравословни мазнини.

Започнете деня с нисковъглехидратна храна, например 3 яйца, авокадо и пуешко месо.

За обяд може да изберете зеленчуци с малко пилешко месо и  тиквени семки.

Вечерята може да е сьомга с аспержи и сладък картоф с кокосово масло.

Освен това е важно да имате лека закуска между храненията, за да поддържате нивата на глюкозата стабилни. Това може да са хумус с бейби моркови, смути или кисело мляко с боровинки.

Добре е обаче да се консултирате с лекар или диетолог, за да разработи персонализиран диетичен план за диета за диабет. Всеки човек е индивидуален и организмът му може да реагира по различен начин към определен вид храна, спрямо друг.

Воденето  на балансирана диета е важно за всяка жена с гестационен диабет, но имайте предвид, че диетата не е единственото решение, когато става дума за контрол на състоянието. Стресът също е предпоставка за висока кръвната захар, така че ако пазенето на диета може да е много стресираща и да няма очакваните терапевтични ползи.



Добави коментар