Храни преди зачеване

403
Храни преди зачеване

Те предразполагат организма

При планирането на бременност е необходимо да обърнете внимание на храните, които консумирате. Нека заедно разясним за какво става дума.

На първо място ще отбележим, че златен стандарт за лекарите е да препоръчват на жените, които искат да забременеят, прием на фолиева киселина. Също така важни са витамините от група В, йодсъдържащите препарати, витамините А и Е, хранителните добавки, съдържащи магнезий и цинк.

Всички тези вещества са ключови за процеса на формиране и разпределение на клетките, кръвотворението и кръвообращението, обменните реакции, процесите на образуване на белтъчини. Освен това влияят върху функциите на плацентата.

Какво следва да бъде менюто на бъдещата майка?

Преди зачеване в менюто задължително трябва да присъстват плодове, зеленчуци, богати на целулоза и протеини храни, пълнозърнести продукти.

Освен това консумацията на зеленолистни зеленчуци е много важна. Сред тях са зеле, броколи, спинак и др. Именно в тях се съдържа много фолиева киселина. Тя е полезна за здравето на детето и майката.



Фолиева киселина се съдържа и в кашите.

По отношение на месото предпочетете това, което е по-постно.



Не пренебрегвайте бобовите култури. В тях се съдържат много желязо и протеини. Млечните храни ще ви осигурят редовен прием на калций.


Добави коментар