Храненето през бременността - важните правила

225
Храненето през бременността - важните правила

Храненето на майката е от решаващо значение за развитието на плода

Не всички АГ специалисти са добре осведомени по въпросите, свързани с диетологията. За съжаление, те често съветват бъдещите майки да ядат повече, назначават им разтоварващи дни. В резултат на това бременните често не само повишават излишно своето тегло, но и правят грешки, които влияят на нормалното протичане на бременността, съответно на растежа и развитието на детето.

Нашите прабаби са се хранили далеч по-оскъдно и еднообразно, а все пак са раждали здрави деца. Разбира се, те са се радвали на екологично чисти и естествени, като съдържание на хранителни вещества, продукти.

А според законите на природата детето взима всичко необходимо за неговото развитие от организма на майката, припомня zdrave.bg. И ако тя не се храни пълноценно, ще страда от повишена умора, задух, нарушения в апетита, токсикоза и други неприятни прояви, които без съмнение нарушават протичането на бременността.



Затова, ако искате да запазите своето здраве и здравето на своето дете:

• В никакъв случай не яжте “за двама”. Главното във вашето меню е качеството, а не количеството. Разнообразните и добре усвояващи се продукти осигуряват нормалното снабдяване и на развиващия се плод с необходимите хранителни вещества.

• Не се вслушвайте в съветите на непрофесионалисти, които ви предлагат някакви радикални рецепти, например да се яде месо и плодове в неограничено количество или да се храните със салата от коприва. Всеки организъм си има своите индивидуални особености и това, което е помогнало на вашата приятелка, може да навреди на вас.

• Не променяйте с настъпването на бременността своите хранителни пристрастия. Това, разбира се, не се отнася за алкохола, вегетарианството и всички нарушения на здравословното хранене. Ако сте се хранили пълноценно и преди, не трябва да променяте нищо поне през първата половина от бременността.

• Менюто на бъдещата майка трябва да включва всички основни видове продукти: млечни и месни, риба, птиче месо, яйца, хляб, макарони, плодове, зеленчуци, сокове, дори сладкарски изделия. Важно е да си изясните, че няма абсолютно добри или напълно лоши продукти. Просто трябва да имате мярка и да ги съчетавате разумно!

• Организмът сигнализира за недостига на вещества и ако на бъдещата майка внезапно й се дояде лимон, кисели краставички или риба, добре е да го направи. Това правило важи за организма на всеки човек, какво остава за този на бъдещата майка.

• През втората половина от бременността е целесъобразно да се ограничи приемането на течности до 4-5 чаши дневно, а през последните месеци бъдещата майка трябва да се откаже от солта, тъй като тя провокира появата на отоци и повишаването на кръвното налягане. Избягвайте пържените продукти и отдавайте своите предпочитания на варените и задушените.

• Организмът на майката трябва редовно да се почиства от натрупалата се шлака. За това помагат най-вече продуктите, богати на целулоза (пълнозърнест хляб, плодове, зеленчуци).



Ако очаквате дете, най-добре забравете (поне временно) за следните продукти:
- месни и рибни консерви;
- пушени и солени продукти;
- продукти във вакуумна опаковка;
- всякакви видове колбаси;
- горчица и другите силни подправки, влошаващи функцията на бъбреците;
- всякакъв вид алкохол и кафе.

Употребявайте отвара от шипки и чай с мента. По време на цялата бременност ограничете (но не спирайте!) употребата на въглехидрати (захар, брашно, бонбони и други сладкарски изделия), които могат да предизвикат алергия у майката и плода, да нарушат обменните процеси и да доведат до затлъстяване на бременната жена и наднормена маса на новороденото.

Не пренебрегвайте консултациите с диетолог както по време на бременността, така и след раждането.



Коментари

Коментар: 3

И на мен това за вегетарианството ми направи впечатление. Много е кофти да не разбираш нещо и да пишеш за него, това е проблемът на нашите журналисти.

Коментар: 2

Забравих да отбележа нещо много важно- вегетарианството НЕ Е "нарушение на здравословното хранене" ! Това е едно абсудно определение в което няма и грам истина- аз съм живият пример за това. Бих казала, че съм в много по-добро здравословно състояние от повечето хора които познавам- а те са почти всички месоядни.

Коментар: 1

Харесвам статията и мисля че има много верни неща, но няма да се съглася, че вегетарианството е вредно за бъдещата майка. Аз съм вегетарианка от много малко момиче, почти целият ми живот и нямам никакви проблеми със здраавето поради това. Сега съм бременна и изследванията ми са отлични, нямам недостиг на абсолютно нито едно вещество. Препоръчаха ми да пия повече мляко и да ям повече сирене заради възникващият недостиг на калции с течение на бременноста, но нищо друго. Тъй, че моят съвет е ако практикувате вегетарианство и се чувствате добе така, не яжте месо или риба само защото така ви казват. Слушайте организма си, той знае най-добре :)


  • 1

Добави коментар