Храна за спокоен сън

62
Храна за спокоен сън

Как да се справите с проблемите със съня

Бременността, в съчетание с летните жеги, почти гарантирано затруднява съня. Освен със стандартните техники за релаксация, може да си помогнете и с начина си на хранене.

Храната, която приемате, и по-точно – времето, в което я приемате, може сериозно да повлияе качеството на съня ви. Например – всички знаем колко благотворно се отразява на съня чаша топло мляко преди лягане.

Според някои експерти действието на топлото мляко се дължи на аминокиселината триптофан, включена в състава му, според други – става въпрос за обикновено самовнушение. Каквато и да е причината – важното е, че наистина действа.

Подобни качества са приписвани и на храните, съдържащи въглехидрати, което предполага „сънотворно” действие, и на хляба и спагетите, например – ако сте почитатели на късното хранене, изберете сандвич преди лягане.

Ако обаче страдате от киселини и проблеми с храносмилането, определено ще трябва да намерите друго решение – въглехидратите са противопоказни в случая. Когато сънят ви е „ограбван” от главоболие, кошмари или „топли вълни”, съществува вероятност да страдате от ниска кръвна захар.

В тази ситуация, ако нямате проблеми с храносмилането, преди лягане опитайте да приемате храна, богата на протеини – бъркани яйца или поне малко ядки.



Добави коментар