Храна за двама

303
Храна за двама

Кои са важните храни през бременността

Всички ви казват, че най-важно по време на бременността е да се храните правилно. Кои са задължителните храни за периода на очакване?

Броколи
Тъмнозеленият зеленчук съдържа полезни вещества като калций и фолиева киселина, богат е на фибри и антиоксиданти, съдържа много витамин C. Едно от положителните му свойства е, че помага на организма да усвоява по-добре желязото

Зърнени закуски
Експертите съветват да вземате по 400 милиграма фолиева киселина дневно под формата на таблетки или зърнени закуски (повечето от тях “крият” толкова в една купа) и 200 милиграма чрез храна, богата на фолий – например аспержи.

Боб и леща
Всяка жена се нуждае от допълнителни 10 гр протеини на ден по време на цялата си бременност. Една купа боб или леща е идеалният източник, защото съдържа около 15 гр.

Обезмаслено или нискомаслено прясно мляко
По време на бременността приемът на калций е задължителен. Две чаши нискомаслено прясно мляко покриват 30% от нужната ви дневна дажба, която се равнява на около 1 литър.

Банани

Те са богати на калий и са източник на енергия, която ще ви е от полза при борбата с умората. Ефикасни са и при гадене.

Крехко месо
Важно е менюто ви да съдържа богати на желязо храни. Желязото, набавено от месото, най-лесно се абсорбира от организма.

Сирене
Сирена като бри, камамбер и синьо сирене, не са подходящи, но моцарелата и чедърът може да са ви от голяма помощ да набавите на организма си нужния му калций – в една порция (30 гр) се съдържат от 150 до 200 милиграма. Бялото краве сирене е богато на протеини.

Яйца
Много жени изпитват нежелание да консумират месо по време на бременността си. Яйцата са идеалният алтернативен източник на протеини, тъй като съдържат всички важни за организма ви аминокиселини.

Листни зеленчуци
Спанакът е богат източник на фолий и желязо, а къдравото зеле и ряпата са богати на калций. Повишете хранителните качества на салатите, като добавяте към тях зеле айсберг или тъмнозелени марули (колкото по-тъмен е един зеленчук, толкова по-богат е на витамини). Може да добавяте зеленчуци към сандвичите или супата си.



Коментари

Коментар: 1
ZJoQUMeTUmBI

And I thought I was the senibsle one. Thanks for setting me straight.


  • 1

Добави коментар