Диета за третия триместър

770
Диета за третия триместър

7 стъпки за безпроблемен завършек на износването на плод

С навлизането в 32 седмица на бременността бъдещата майка е желателно да коригира своето ежедневно меню. Какви са особеностите на храненето при бременните жени през последните седмици от бременността?

През третия триместър, на първо място, следва да се ограничи консумацията на захар, захарни изделия, изделия от брашно, ориз и подобни. В този период черният дроб и бъбреците функционират под напрежение, поради работата на организма на двойни обороти. Ако до преди дни сте могли да ядете печено месо или риба, сега е времето да се откажете от тях за известно време.

Защо е необходим определен диетичен режим през бременността?

1. Натрупването на вредни вещества в тялото на бъдещата майка може да доведе до гестоза. Тя се проявява най-често през третия триместър, след 28 седмица. В плацентата се образуват вещества, способни да правят малки дупчици в кръвоносните съдове, през които от кръвта в тъканите проникват белтъци плазма и течност. Резултатът – бъбреците започват да изнемогват на натоварването и в урината се появяват белтъци, а оттук може да се появяват отоци.

2. Качване на килограми. Не е тайна, че нездравословното хранене води до излишни килограми. А излишното тегло по време на бременността може да доведе до усложнения. Бременните след 32-ата седмица е желателно да изключат от менюто си хляб и хлебни изделия, висококалорични продукти и въглехидрати.

Невероятни снимки на бременни животни

3. Вагиноза. Това заболяване е следствие на нарушения във взаимодействията на бактериите, населяващи влагалището. Вагинозата възниква при злоупотреба с храна, съдържаща мая.



4. Препоръчително е всеки ден да се консумират в умерено количество храни алергени.

5. По време на третия триместър бременната жена трябва да продължи да приема достатъчно течности, за да избегне интоксикация. Добър избор са зелен чай с лимон.

6. След 34-ата седмица от бременността не се препоръчва приемът на калций – мляко, извара.

7. Желателно е бъдещата майка да консумира повече риба и морски дарове. Те съдържат витамин Е, а той спомага за доброто съзряване на шийката на матката преди раждането.



Добави коментар