Бременност и водни процедури

7719
Бременност и водни процедури

Може ли да се къпем през бременността?

Водните процедури трябва да са задължителен елемент при грижата за тялото по време на бременността, защото тялото повече се поти, по-активно се осъществява обмен на веществата, а кожата е по-чувствителна към измененията във външната среда.

Всекидневната вана или душ са напълно достатъчни да се грижим за чистотата на тялото си. Но много бременни се страхуват да си вземат гореща вана или душ. Оправдани ли са страховете им?

Ваната

Чували сме мита за вредата от ваната по време на бременността и се отказваме от това удоволствие за цели 9 месеца. А всъщност не е така: вземането на вана по време на бременност е напълно допустимо, трябва само да се вземат елементарни мерки за безопасност. Какво не бива да се прави? Не бива да се вземат много горещи вани, особено в първото тримесечие на бременността, когато рискът от спонтанен аборт е прекалено висок, заради рязката смяна на температурата. Вземайте си обичайната вана в топличка вода, само не лежете в нея по един час, 10-15 минути са напълно достатъчни.

Все пак се потапяйте във ваната малко над гърдите, оставете шията и раменете си над водата, за да избегнете претоплянето. Ваната е единствено опасна за бременната, както и за всеки друг, заради неволното подхлъзване и падане. Бъдете внимателна и ползвайте ваната само когато има и друг човек в къщата... за всеки случай. Не е зле да сложите гумени стелки против пързаляне пред ваната и в нея... за всеки случай.

Не е добре по време на бременността да ползвате вана с джакузи или хидромасаж, лекарите отбелязват негативния ефект от тези процедури. Много полезни са ваните за крака и ръце – отпускат и облекчават оттоците, особено ако добавяте морска сол във ваната за крака в последните месеци от бременността.

Сауната и парната баня

Банята и сауната не са забранени процедури за бъдещите майки. Трябва задължително е обаче да се консултирате предварително с лекар, защото горещините са противопоказни при някои усложнения като например риск от спонтанен аборт, при нарушения в развитието на плода, предлежание на плацентата и други.

Ако в ранната си бременност сте имала кръвотечение, по-добре да не рискувате със сауната. Във всички други случаи сауната е приятно и полезно място за бременната. Специалистите препоръчват на бременните жени да наблегнат не на скъпите кремове, а на СПА-процедурите, които ефективно се борят с излишните килограми и неприятните белези, които остават след раждането.

Можете да ходите в сауната или парната баня веднъж на десетина дни, важното е всичко да е с мярка. Не загрявайте прекалено сауната и сядайте на най-ниската пейка с хавлия на главата. Не забравяйте и да постелите хавлия, на която да седнете.

И, внимавайте в сауната – ако ви прилошее, веднага излезте. Освен това не бива веднага след сауната да си вземате студен душ или да влизате в студен басейн, както сте свикнала да правите преди бременността. Вземете си по-топличък душ. Не забравяйте също и да пиете много вода, когато сте на сауна, за да не се обезводните.

Басейнът

Много жени се страхуват да ходят на басейн по време на бременността си, въпреки че преди това им е било любимо занимание. Техните опасения обаче са напълно напразни, според медиците. Къпането и плуването в басейн повдига тонуса, тренира тялото и е перфектната подготовка за раждането.

Басейнът влияе благоприятно и на развитието на плода и протичането на бременността, ако няма някакви усложнения. Не се препоръчва ходена на басейн, ако бременността протича с усложнения като риск от спонтанен аборт, кръвотечение, предлежание на плацентата и други.

Най-добре си намерете специализирани курсове по плуване за бременни, има такива групи. Вариант е и самостоятелно да посещавате басейн под ръководството на инструктор, защото усещанията и натоварването на мускулите във водата са различни, за да не се преуморите неусетно. Потърсете си специализирани курсове по аквагимнастика и аквааеробика за бременни, те развиват тялото, поддържат го във форма, подготвят го за раждането. Плуването в басейн е полезно и може да продължи от зачатието до последния ден преди раждането.

За да намалите риска когато ходите на басейн, ходете задължително с джапанки от съблекалнята до водата, ползвайте само собствена хавлия, след плуването в басейна задължително си вземете душ. Не сядайте на шезлонгите или ръба на басейна, без да сте си постлала кърпа и не се опирайте в стените на басейна.

Морето и реката

През лятото е много полезно и къпането в море и река, само трябва да внимавате със слънцето. Водата е извор на живот, използвайте го, докато чакате появата на бебето си.



Добави коментар