Бременност и компютър

209
Бременност и компютър

Може ли компютърът да навреди на бъдещата майка?

Всяка бременна жена в даден момент от бременността си започва да се интересува от това дали всяко нещо, което е правила досега, може да продължи да прави по същия начин. Например, дали може да яде суши, да ходи на фитнес и да упражнява даден спорт, дали може да пътува с кола, автобус, самолет и т.н.

Една от особеностите на съвременния начин на живот е присъствието на компютъра в ежедневието ни. Все повече професии изискват да се работи на компютър, а много често и свободното ни време протича редом до този предмет.

Може ли компютърът да навреди на бъдещата майка?

Да, ако тя се увлича да седи с часове пред монитора на компютъра. Защото:

- продължителното седене на едно място в неподвижно положение може да доведе до застой на кръвта и влошаване на кръвообръщението. Това води след себе си до нарушаване на обмяната на веществата – категорично вредно следствие за развитието на плода!

- през бременността теглото на жената се увеличава, центърът на тежестта се премества напред, а това води до допълнително натоварване на гръбначния стълб. Ако прекарвате дълго време пред компютъра, натоварването става още по-голямо. Като резултат можете да си навлечете различни заболявания на ставите и гръбначния стълб.

- когато работите на компютъра дълго време в затворено пространство, съществува риск от недостиг на кислород. Не забравяйте да проветрявате често!

- работата с компютър води след себе си до намаляване на остротата на зрението. Особенно податливи на този фактор са жените с късогледство.

- и още нещо: еднообразната работа на компютър и изобилието от информация, която е възможно да бъде открита в интернет, могат да затормозят психиката на бременната жена.

Вижте още: 11 начина да намалим вредните електрически полета около нас

С всико дотук казано не искаме да ви кажем: Стойте надалеч от компютъра! Искаме само да ви информираме за съществуващите рискове. Може да прекарвате част от времето си пред компютъра, стига да спазвате няколко прости правила:

- използвайте съвременни монитори;

- не се заседявайте пред монитора за повече от 45 минути. Правете почивки от по 15 минути. По време на почивката задължително се движете – вдишвайте свеж въздух, правете леки упражнения и разтягания на тялото.

- организирайте така работното си място, че да можете да седите в правилна поза.

- в случай на възникване на някакъв здравословен проблем, задължително се консултирайте с наблюдаващия ви лекар.

- избягвайте всяко нещо, което ви кара да се вълнувате прекомерно – скандали и отрицателни новини в мрежата, картинки и клипчета, които развалят настроението ви, и т.н.

- задължително отделяйте 30 минути на ден за разходка.



Добави коментар