Безопасни ли са упражненията по време на бременност?

43
Безопасни ли са упражненията по време на бременност?

Ако сте свикнали на едночасови тренировки всеки ден, в момента в който забременеете, този режим бързо може да се промени

Ако сте свикнали на едночасови тренировки всеки ден, в момента в който забременеете, този режим бързо може да се промени. В случай, че се радвате на спокойна и лека бременност, няма защо да се лишавате от рутинната ви тренировка, но продължителността и интензивността ще трябва да се променят.

Трябва ли да забравите за кардиото? Трябва ли да избягвате определени уреди? Можете ли все още да правите пилатес?

Разбира се, упражненията по време на бременност до голяма степен зависят от това какво е вашето фитнес ниво, в кой триместър сте и как се чувствате. Но едно е сигурно: Фитнесът няма да е табу по време на нормална бременност, стига вие самите да се чувствате добре.

Редовните упражнения по време на бременност могат да сведат до минимум болките и запека, да ви помогнат да спите по-добре и да намалите риска от гестационен диабет и депресия. А наред с това и раждането може да бъде по – леко и по – кратко. Тренировка по време на бременност ще ви помогне да възстановите тялото си по-бързо след раждането.

Нещо повече, упражненията поддържат нивото на ендорфините (естествените „щастливи“ химикали в тялото), което е от решаващо значение по време на бременност и след раждането.

Много жени се страхуват от спонтанен аборт заради тренировка. Реално няма доказателства, че упражненията могат да са причина за такъв. Въпреки това, в началото на бременността повишаването на телесната ви температура може да е вредно за плода, така че се уверете, че сте хидратирани, не спортувайте на открито в горещината и избягвайте да се претоварвате.

Тежките упражнения няма да навредят на бебето ви, но ще ви уморят по-бързо, отколкото преди бременността. Ако усетите, че сте уморени, сперете и починете, не си позволявайте да останете без дъх.

Как ще се чувствам?

По време на бременност може да усетите, че нямате толкова баланс. Това се дължи на здравината на ставите и променящият се център на тежестта с напредването на бременността.

Най-добри упражнения по време на бременност

Пилатес

Пилатес помага за поддържане на тонуса на коремния мускул, което е добре за нарастващия корем, минимизира болките в гърба и ще ви помогне за по – лекото раждане.

Йога

Пренаталната йога не само укрепва корема и подобрява гъвкавостта, но с нежните си движения и акцент върху дишането и медитацията, насърчава чувството за спокойствие. През втората половина на бременността избягвайте прекомерни движения, които наблягат на корема, движения, които изискват да лежите по гръб или корем за продължително време.

Водна аеробика

Не можете докато плувате да паднете или да прегреете. Това упражнение е идеално за третия триместър.

Силови упражнения

Притеснявате се, че упражненията за сила ще ви навредят. Ако се правят с инструктор или под контрол, няма опасност за вас или вашето бебе.

Кардио тренировки

Когато става въпрос за кардио тренировки, няма причина да ги спирате. Просто не се претоварвайте и в момента, в който усетите дискомфорт, спрете.



Добави коментар