7 начина да избегнете напълняването по време на бременност

800
7 начина да избегнете напълняването по време на бременност

Може да се окаже предизвикателство да се придържате към препоръките за допустимо покачване на теглото по време на бременността, особено ако никога преди не сте жадували за толкова много въглехидрати в живота си

Може да се окаже предизвикателство да се придържате към препоръките за допустимо покачване на теглото по време на бременността, особено ако никога преди не сте жадували за толкова много въглехидрати в живота си и навсякъде, където се обърнете, хората ви насърчават да ядете за двама.

Прекомерното покачване на тегло обаче може да повиши риска от усложнения при раждане или гестационен диабет, коментират експерти. Но дори да започнете бременността с наднормено тегло или с някаква форма на затлъстяване, отново следва да се придържате към препоръчителния диапазон за наддаване на тегло. 

Лекарите и специалистите по хранене предлагат 10 важни - и постижими съвета за здравословно тегло на бременността.

1. Започнете бременността със здравословно тегло, ако е възможно

Най-важното нещо, което можете да направите, преди да забременеете, освен да вземате пренатални витамини, е да започнете бременността си със здравословно тегло. Изчислете вашия индекс на телесната маса  и ако е над допустимото, посъветвайте се с вашия лекар.

2. Яжте умерено и често

Не се нуждаете от толкова много калории на ден, за да храните растящото бебе. Трябват ви 340 допълнителни калории на ден през второто тримесечие и 450 допълнителни калории на ден през третото тримесечие, ако започнете бременност със здравословно тегло.

Това не е много, така че изберете храни, които са пълноценни и ви карат да се чувствате добре. Опитайте се да се храните по малко, често, с много белтъчини, плодове и зеленчуци.

Хапването на здравословна закуска на всеки три часа трябва да ви помогне да избегнете преяждането. Кръвната ви захар ще остане на едно ниво през целия ден, така че по-малко вероятно е да се почувствате гладни след вечерята.

3. Пийте вода

Важно е да се избягва дехидратация по време на бременност, а пиенето на достатъчно вода ще ви помогне да се чувствате добре между храненията и леките закуски.

Жените трябва да пият до 10 чаши вода на ден, но не по – малко от 8. Дали пиете достатъчно може да разберете по урината си. Ако е тъмно жълта, тялото ви се нуждае от повече течности. Бледо жълтият цвят говори за правилна хидратация.

Питейната вода също предотвратява запека, проблем, който е много често срещан.

4. Не се лишавайте от любимите изкушения 

Никой не очаква да избягвате напълно пържени картофи и сладолед, когато сте бременна. В крайна сметка, апетитът ви е по – голям. Ключът е да задоволите вашите нужди, докато приемате достатъчно протеини и здравословни мазнини, от които вие и Вашето бебе се нуждаете.

Номерът е да комбинирате полезното с не толкова полезното, например чаша мляко с няколко лъжици гранола.

5. Изберете правилните въглехидрати

Въглехидратите могат да бъдат най-добрият приятел на бременната жена, особено ако се борите с гаденето и повръщането. Но обикновената въглехидратна храна, като бял хляб, ориз и тестени изделия, повишават кръвната захар, без да ви дават необходимите вещества, които осигуряват някои пълнозърнести храни.

По-добре заложете на сложни въглехидрати като кафяв ориз, киноа и пълнозърнести хляб и тестени изделия.


 

6. Започнете да ходите повече

Най-доброто нещо, което всяка бременна жена може да направи, е да ходи. Ако имате желание и възможност, отделяйте поне по 30 минути.

7. Ако вече се движите, не спирайте

Освен ако рутинната тренировка не включва кик-бокс или друг рисков спорт, няма причина да не продължите по време на бременността. С изключение на контактните спортове, може да бягате, ходите, играете аеробика, пилатес, йога. 



Добави коментар