Уседналост над три години вкарва в 1 клас

232
Уседналост над три години вкарва в 1 клас

При ограничени места правят втора цедка с 4 допълнителни изисквания

Уседналостта над три години, в близост до желаното училище, ще носи най-голяма тежест при приема в първи клас. Това става ясно от проект на изменение и допълнение на Наредба 10, публикуван на сайта на Министерството на образованието и науката за обществено обсъждане. Документът предлага близостта на школото до настоящия/постоянен адрес на детето да е водещ критерий при приема на най-малките ученици.

Предложението идва, след като софийската прокуратура даде на съд редица от критериите за прием в първи клас, приети от Столична община.
При спазване на водещото изискване кандидат-първолаците ще се разпределят в четири групи. В първата ще попадат деца, чийто родител или настойник е с постоянен/настоящ адрес в прилежащия район на училището, който не е бил променян в последните над 3 години преди подаване на заявлението.

Според предложените промени във втората група ще са кандидат-първолаци със заявена уседналост в близост до училището в срок от една до три години. В третата пък ще бъдат хлапета, чиито родители или настойници са с постоянен/настоящ адрес в прилежащия район на училището, който обаче е бил променен през последната една година преди подаването на заявлението. В последната четвърта група пък ще са хлапетата, чиито родители са с адрес извън прилежащия район на училището.

Приемът в училище се осъществява последователно по реда на групите, като с най-голямо предимство ще са децата от първата, съобщава вестник "Монитор". Когато броят на кандидатите в определена група надхвърля план-приема, хлапетата ще се пресяват според четири допълнителни критерия. Първият дава предимство на децата с трайни увреждания, а вторият на сираците с двама починали родители.

Братче или сестриче в същото школо, в което кандидатства детето, пък е третият допълнителен критерий, а според четвъртото изискване преднина ще имат децата, завършили подготвителна група в избраното училище. Така на практика МОН спуска единни критерии, с които отнема правото на школата да разработват свои изисквания за прием. По така зададените правила, всички общини, в които има повече от едно училище, ще трябва да разработят система за прием.

Добави коментар