Спорт през лятото

139
Спорт през лятото

Йогата укрепва мускулите, джоингът сваля кръвното

Физическото натоварване е полезно и здравословно както за децата, така и за възрастните. Универсални упражнения за всички хора обаче няма. Спецификата и интензивността им зависят от възрастта, а също така, от индивидуалните особености на всеки един човек, но и от неговите заболявания.

Дори упражненията да са съобразени с тези фактори, те трябва да са съобразени и със сезона. През лятото има редица спортове, които не се препоръчват заради горещината. Когато термометърът показва над 34 градуса, за децата от 2 до 14 години специалистите препоръчват да се отделят не повече от 20 минути на ден за игра на футбол, хандбал или просто за подаване на топката.

От 5 до 18 години детският скелет все още не е напълно развит и поради тази причина прекаленото натоварване може да му навреди. За тази възраст, като укрепващи общото здравословно състояние на организма, се препоръчват бягане, плуване и колоездене. Тези спортове подпомагат растежа на детето на височина и възпрепятстват риска от затлъстяване. През лятото тичането и карането на колело не била да е след 10 часа и преди 18 часа.

В периода 10-18 години особено полезни, както за развитието на мускулатурата, така и за развиване на бързи рефлекси е добре тийнейджърите да се занимават със състезателни спортове. От 18 до 30 години човек трябва да спортувате навън или във фитнеса около 5 часа седмично и то не наведнъж.

На добро разтягане ще ви научат заниманията с йога и пилатес. С тях, както и със скачането на въже можете да се занимавате и в домашни условия по 20-30 минути на ден. Това обаче да не става на включен климатик, а на отворени прозорци в добре проветрена стая. Така, няма да настинете и ще напълните дробовете си с кислород.

Не забравяйте да отделяте внимание на разтягането преди и след упражненията. Между 40 и 50 години костите са стават уязвими,появява се остеопорозата. Обновяването на тъканите се забавя, те деградират по-бързо, отколкото се възпроизвеждат. Затова седмично отделяйте два-три часа за упражнения и един час за разтягане на мускулите и ставите.

За да не качите излишни килограми, занимавайте се с аеробика и спортно ходене, съветва вестник "Монитор". Впрочем, спортното ходене сваля и високото кръвно налягане. През лятото го практикувайте рано сутрин, най-добре по сенчестите алеи на парка.

От 50 до 60 години човек започва активно да губи мускулна маса и да натрупва мазнини. За жените този процес се изразява в промени на фигурата - талията се увеличава, като достига приблизително до обема на бедрата. На тези промени се дължат проблемите със сърдечносъдовата система, повишава се рискът от диабет. Затова лекарите препоръчват да отделяте 2-3 часа седмично за силови упражнения и един час за разтягане.

Подходящи са бадмингтонът, футболът и тенисът, тъй като тренират мускулите, не позволяват на сърцето да остарява и укрепват скелета. След 60 и нагоре тъканите са по-слаби, а костите се трият една в друга, предизвиквайки болка и дискомфорт. Половин час пет пъти седмично спорт са достатъчни. От полза е плуването - то тренира сърцето и укрепва мускулите, без да натоварва костната система. В тази възраст можете да упражнявате и пилатес.



Добави коментар