Оценяват малките ученици по точкова система дали са разбрали текста в читанките

51
Оценяват малките ученици по точкова система дали са разбрали текста в читанките

С новия инструмент на онлайн платформата „Книговище“

Учители ще могат да оценяват с точки малчуганите от 2-ри до 4-ти клас в каква степен са разбрали текстовете от читанките. Това ще стане с новата играта за подобряване на четивната грамотност на онлайн платформата “Книговище”, която предлага на началните педагози над 200 въпросника върху произведенията. Учениците си създават профил и четат текстовете, а след това попълват въпросите и печелят точки при правилен отговор, а при грешен им се отнемат.

Новият елемент от новата учебна година е в помощ на учителите. Дава им възможност, когато имат абонамент за целия клас, да дават задачи на децата да прочитат текстове от читанката вкъщи за домашно. „По този начин само с един поглед на екрана учителят има възможност преди часа да види кой е прочел текста и как го е разбрал. В неговия профил има статистика как са се справили - процент правилни отговори на целия клас и отделните деца. След това по време на часа учителите могат да видят защо не са разбрали даден въпрос и да надграждат над това, което учениците са показали в платформата“, обясни Десислава Гаврилова от „Книговище“, цитирана от вестник Монитор.

Тя допълни, че новият инструмент може да се използва и за работа в клас. „Когато цял клас се абонира, педагозите могат да видят кой какво чете, да се състезават. Така учениците се заговарят за книгите, стимулират се да четат повече, да четат внимателно, за да нямат грешки“, каза още Гаврилова. Тя обясни, че целта на платформата е да направи едни функционално грамотни хора, защото в противен случай, след като учениците завършат, ще имат трудности при намирането на работа, разговорите с останалите, те ще изпадат социално. Така се повишават шансовете за реализация на малчуганите.

Третокласниците на г-жа Гергана Харалампиева от столичното 30 СУ „Братя Миладинови“ близо година работят в „Книговище“.„Образователната платформа ни помогна да бъдем по-мотивирани. Да работим в екип, децата вече имат една добра основа да се справят с учебното съдържание“, сподели педагожката. Това лято малчуганите дори са заменили читателския дневник с онлайн въпросниците, които са помогнали на учителката да следи кои хлапета са били най-активни през лятото и да са разбрали най-добре книгите от списъка за ваканцията.

Малчуганите от 30-о СУ вече са започнали работа и с новия инструмент на „Книговище“. „Има 12 ученици, които са попълнили читанка за втори клас, въпреки че не е читанка, с която работим в клас. 9 деца са попълнили въпросите за трети клас с успеваемост над 86%. Читанката за трети клас им е донесла повече точки и вероятно това ги е амбицирало да работят повече“, посочи Харалампиева и допълни, че трупането на повече точки е мотивирало и четири деца да започнат работа и по текстовете за четвърти клас.

Тази година учителката смята да използва въпросите към читанките и в часовете по извънкласно четене. „Децата ще могат да включат телефоните си - ще четат и ще попълват въпросите в „Книговище“. Те виждат своя прогрес, къде се намират спрямо съучениците си, могат да питат, ако не разбират нещо“, обясни Харалампиева. Според нея инструментът би помогнал и за подобряване на подготовката и резултатите на националното външно оценяване след 4-ти клас, когато задачата е четене с разбиране.

Добави коментар