Отново на училище (Част 2)

66
Отново на училище (Част 2)

Да не е обратно към стреса

Първа част на материла

Началото на учебната година наближава, а неуредените въпроси около това стресират и родителите, и децата. Ето няколко идеи за дните преди 15-ти септември, които ще ви помогнат „обратно на училище“ да не означава „обратно към стреса“:

1. Среща със съученици

Организирайте си среща с любимите съученици и родителите им – в парка, в двора на училището, а защо не и да заведете децата на кино, а вие майките да изпиете по кафе отвън. Ще си поговорите за неща, които ще ви настроят към ежедневието, което, така или иначе, ви предстои в следващите месеци, а децата ще си припомнят колко е весело да са заедно и ще чакат първия учебен ден, за да се видят пак.



2. Променете менюто на детето

Нещо толкова просто като промяна в храненето също помага. Диетата може да изглежда като странен лек при стрес, но е факт, че прекаляването със сладки неща е обвързано с по-високи нива на стреса. Така е, защото сладкото нарушава функциите на надбъбречните жлези, което води до раздразнителност и дори депресивни състояния. Сега децата ще имат нужда от по-балансирана и по-енергийна храна – с повече протеини и възможно повече плодове и зелечнуци.



3. Разчистете и се пригответе

Отделете си ден за разчистване. Заедно (а още по-добре, ако детето е склонно само да поеме задачата) разчистете всичко, което след това лято няма да ви трябва – стари играчки, омалели дрехи, изписани тетрадки, изхабени флумастри, съдрани моливници. Това помага на детето да участва и да се настройва за промяната, освен това го поощрява само да вземе решение кое да изхвърли. И не на последно място има практическа полза - ще се освободи място за нещата, които ще са необходими за новата учебна година.



4. Направете си списък на нужните помагала

Заедно с малчугана изгответе списък с нещата, които след разчистването вече сами сте предвидили, че ще ви трябват (не че след първата родителска среща няма да имате втори също толкова дълъг списък с изисквани от самите преподаватели материали). Подредете покупките по дни и локации и залепете списъка на вратата или там, където детето стандартно си оставя разпечатката с убебната програма по дни. Така в следващите няколко дни по малко ще ангажирате детето с темата „обратно на училище“, а и постепенно ще си набавите стандартно необходимите неща.



5. Ранното ставане

Сутрешните ритуали могат да се въведат поетапно. Ако няколко дни подред вдигате детето с по 15 мин. по-рано, ще го привикнете плавно към новия режим. Дойде ли първия учебен ден, колкото и да ви е трудно, по-добре е да ставате достатъчно рано, че да имате време за спокойна подготовка. Панираното прибиране на учебници и сандвичи и крясъците в последните минути преди да тръгнете просто съсипват самоконтрола на децата и вместо да се организират те започват да правят панически и тотално неадекватни движения, което само още повече вбесява родителите.

Може и да му позволите да си изяжда закуската в 10 минути пред любимо телевизионно предаване. Това ще е приятен ритуал за малчугана, а за вас – време за събуждащо кафе и грим. Превърнете последователността на действията в скоропоговорка, която с времето ще машинизира действията на детето сутрин (ако проявявате постоянство, разбира се, вместо отстъпчивост според обстоятелствата/) - зъбите, леглото, закуската, сандвич и сок в чантата, обувките и палтото, тръгваме.



6. Забавлявайте се

И не на последно място, защото е много важно за вас самите – правете тези неща заедно с детето си, а не за, заради или вместо него. От такова отношение към безспорно трудните и дори досадни ученически години ще ви останат по-хубави спомени.

В коментарите можете да споделите идеи от собствения си опит около подготовката за новата учебна година



Добави коментар