Остарели и опасни идеи, които все още се опитваме да насадим в главите на нашите деца

296
Остарели и опасни идеи, които все още се опитваме да насадим в главите на нашите деца

Всички искаме нашите деца да израснат щастливи и успешни възрастни

Всички искаме нашите деца да израснат щастливи и успешни възрастни. Затова и използваме техники на възпитание, които, както вярваме, ще ни помогнат да постигнем тази цел. Учим децата си да слушат възрастните и да се концентрират върху ученето, но никога не ни е минавало през ума, че подобни уроци могат да донесат повече вреда, отколкото полза в бъдеще, защото някои популярни и широко разпространени идеи вече не се възприемат така от по-младите поколения.

Ето някои от тях

1. "Детето ми ще получи само най-доброто."

Отглеждането на разглезено дете е лесна задача. Фредрик Нойман, доктор по медицина и директор на Центъра за лечение на тревожност и фобия, смята, че определящата характеристика на разглезеното дете е нежеланието да признае желанията на други хора. Като възрастен такова дете се превръща в собствен враг: пристрастяването, липсата на отговорност и лошите социални умения, егоизмът и използването на хората в собствена полза правят тези хора нещастни.

Най-добрият изход е да поставите граници, да определите задълженията му, да обърнете внимание на поведението му и да не им позволявате да проявяват неуважение към родителите или други хора. Също така ще бъде полезно да научите дете да цени труда и да научи стойността на парите.

2. "Винаги трябва да слушаш възрастните."

Родителите искат децата им винаги да ги слушат и да им се подчиняват. Но да играят по правилата може да бъде вредно в бъдеще. Защото послушните деца се превръщат в послушни възрастни.

Такива възрастни имат по-малко шансове да отстояват себе си и е по-вероятно да станат жертва на манипулатори и нечестни хора. Те могат просто да изпълняват поръчките, без да задават въпроси и да не носят отговорност за своите действия. Ето защо е от съществено значение да научите детето си да казва „не“ и да изразява своето мнение.

3. „Получаването на „6 “в училище е добре, получаването на „2“ е лошо.“

Сигурният начин да накарате детето си да страда от безпокойство през целия си живот, е да наложите „синдрома на отличния ученик“. Най-доброто нещо, което всеки родител може да направи за децата си е да обясни, че провалите не влияят по никакъв начин на отношенията им и детето ще бъде чуто и обичано във всеки случай.

4. "Не се бийте и не се връщайте назад."

Човек трябва да знае как да отстоява себе си. Ако родителите се опитат да набият в главата на детето си, че при никакви обстоятелства не трябва да обижда друг човек, детето просто ще мълчи и ще страда от насилници, без да каже дума. Те няма да могат да оцелеят в конкурентна среда в бъдеще.

 5. „Трябва да се съсредоточиш върху ученето, а аз ще направя останалото за теб.“

Родителите не трябва да казват на децата си да се съсредоточат върху една основна задача и да се опитват да решат останалите проблеми вместо тях. Всеки човек трябва да може да решава  много задачи и да поеме отговорност за всички сфери от живота си. Но тези умения често идват с опит, който детето няма да има, ако е отгледано с прекомерна грижа.

6. „Трябва да отидеш в колеж веднага след дипломирането.“

Ако детето не знае към какво да се ориентира, е по-вероятно да изберете опцията, предложена от родителите му. Такъв избор може да се превърне в голяма грешка и да съжалява за това след време. За да избегнат това, родителите не трябва да оказват прекалено голям натиск върху тийнейджърите и да им дават възможност да формират собствените си планове за живота си.

7. „Важни са само университетските степени.“

Разбира се, висшето образование е важно, когато говорим за бъдещата кариера. Но всичко зависи и от конкретната сфера. Понякога детето може да се ориентира към нещо, което носи големи доходи, без да се налага да става професор или доктор. Или професия, която изисква много години учене, да не е толкова добре платена.

8. „Работата ще отвлече вниманието на детето от училище. По-добре е да се съсредоточите върху ученето. "

Никой не ви кара да изпратите детето на 16 г. да работи, но ако има желание, подкрепете го да започне почасова работа, без това да пречи на училището (може в уикендите). Това ще му донесе ценен опит, социални връзки и може би дори да определи бъдещето. Когато младите хора започнат да работят рано, те се научават как да спазват крайните срокове, да поставят приоритети и да ценят стойността на труда.

9. "Други хора ще решат вместо нас."

Някои хора обичат да чакат, докато някой друг ще вземе решение за тях. И учат децата си да не се открояват, да не говорят твърде много и да не вършат работа на други хора. Но какво може да предизвика това? Такива деца са по-склонни да растат безразлични и няма да могат да изразят или отстояват своите интереси. И не става въпрос само за отделен индивид, но и за здравословен алтруизъм, когато хората са равнодушни към често срещаните проблеми.

 



Добави коментар