Още от митовете за отглеждане на дете в двуезична среда

96
Още от митовете за отглеждане на дете в двуезична среда

Децата са като попивателни гъби и ще започнат да говорят два езика без никакви усилия и за нула време

В първата част на материала ви представихме два от основните мита за отглеждането на дете в двуезична среда и как специалистите ги опровергават. Ето още няколко от погрешните схващания.

Децата, отглеждани с два езика, в крайна сметка започват да ги смесват

Смесването на езиците е както неизбежно, така и безобидно. За някой, който не е запознат с двуезичието обаче, това е доказателство, че детето наистина не различава двата езика.

Повечето деца, отглеждани с два езика, наистина започват да ги смесват, докато ги усвояват. Освен това единият от тях винаги има по-голямо влияние върху детето от другия. Децата, които имат по-беден речник на езика с по-малко влияние, може при нужда да разчитат на думи от езика с по-голямо влияние.

Експертите обаче смята, че смесването на езиците е временно. В крайна сметка то изчезва с обогатяването на речника на детето и по двата езика.

Четете още: Какви помощи отпуска държавата на майките

Възрастните, които говорят два езика също ги смесват. Идеален пример за това е смесването на английски и испански от хората от латиноамерикански произход в САЩ.



Прекалено късно е да отгледате детето си, така че да владее два езика

Никога не е прекалено късно или прекалено рано да запознаете детето си с втори език.

"Научаването на втори език е по-лесно за деца под 10-годишна възраст и дори още по-лесно за деца под 5 г., в сравнение с усилията, които трябва да полагат възрастните," казва Пиърсън. Оптималното време, според експерти, е от раждането до 3-годишна възраст, точно когато детето усвоява първия си език и разумът му все още е гъвкав.

Следващият най-добър период за научаване на втори език е, когато децата са на възраст между 4 и 7 години, защото все още могат паралелно да асимилират множество езици. С други думи те си изграждат система за втория език до тази за първия и се научават да говорят и двата езика като майчин.

Ако детето ви е над 7 г., все още не е прекалено късно да научи втори език. Третият най-добър период за това е от 8 г. до пубертета. Проучвания показват, че след пубертета новите езици се съхраняват в различна част от мозъка, така че децата трябва да си превеждат или да преминават през майчиния си език като път към новия.

Децата са като попивателни гъби и ще започнат да говорят два езика без никакви усилия и за нула време

Колкото по-рано започнат да чуват нов език, толкова по-лесно е да го научат. Това обаче не става от само себе си. Нереалистично е да очаквате, че детето ви ще научи испански само като гледа безброй епизоди на някакво филмче по телевизията.



Научаването на език не трябва да бъде някаква къщна работа. Представянето на втори език на вашето дете обаче изисква някаква структура и най-важното постоянство, независимо дали става въпрос за всекидневни разговори или формални напътствия. Идеята е да им бъде представено заучаването на езика по смислени и интересни начини, които са свързани с истинския живот.



Добави коментар