Най-добрите и най-лошите напитки за жадни деца

535
Най-добрите и най-лошите напитки за жадни деца

Направете здравословен избор за вашето дете

Какво давате на детето си да пие когато е жадно? Сигурни ли сте че правите най-здравословния за него избор? Вижте кои са най-подходящите напитки и кои трябва да избягвате за всички деца над 1 година.

Вода

Не може да сбъркате когато им давате чиста вода. Тя хидратира, помага за регулиране на телесната температура и предпазва от запек и инфекции на пикочните пътища - всичко това без добавяне на калории или. Той може да бъде и добър източник на флуорид, който е важен за здравите зъби.

Ароматизирана или овкусена вода

Ароматизираната вода може да съдържа съставки, които детето ви не се нуждае (захар, изкуствени подсладители) или да получи повече (витамини). Тя може дори да съдържа и добавки, които са вредни (кофеин, билки). И често е скъпа. Но можете лесно да направите своя собствена, като добавите малко плодов сок към чиста вода. Ако купувате, изберете марка, която е ароматизирана със 100% плодов сок и няма добавена захар.

Краве мляко

То е отличен източник на калций и витамин D, протеини и други хранителни вещества, които са важни за здравословния растеж. За повечето деца една чаша мляко дава достатъчно калций и витамин D. Не давайте повече от 3 чаши мляко на ден, защото може да има лаксативен ефект и или детето ще откаже друга храна, тъй като млякото е засищащо.  

Мляко без лактоза

То е за всички деца, които имат лактозна непоносимост, но като съдържание е еднакво с обикновеното.

Кърма

Добре е да кърмите вашето дете толкова дълго, колкото и двамата искате. Кърмата е добър източник на калории и хранителни вещества, а кърменето може да бъде и важен източник на емоционална подкрепа.

Култивирани млечни напитки: кисело мляко, кефир, ацидофилус

Повечето от тези продукти имат същите хранителни вещества като млякото, но някои от тях не са обогатени с витамин D, затова четете етикета на храните. Повечето са направени с живи бактериални култури, които могат да подпомогнат храносмилането и да защитят организма от вредни чревни бактерии. Внимавайте, защото ароматизираните видове съдържат добавена захар.

Соево мляко

Соевото мляко е приемлива алтернатива на кравето мляко, но съдържа по-малко хранителни вещества. Ако детето ви пие соево мляко като заместител на кравето мляко, му давайте витаминна добавка. За да се възползвате максимално от соевото мляко, изберете марка, обогатена с калций и витамини А, D и B12. Изберете пълномаслено. Соевото мляко не съдържа наситени мазнини или холестерол и може да бъде обогатено с омега-3 мазнини. Ароматизираните сортове обикновено съдържат добавена захар.

Оризово мляко

Оризовото мляко съдържа по-малко хранителни вещества и по-малко протеини от кравето мляко, така че не е добър заместител. За да извлечете максимума от оризовото мляко, изберете марка, обогатена с калций и витамини А, D и B12. Подсладените сортове оризово мляко съдържат добавена захар.

Бадемово мляко

Бадемовото мляко съдържа по-малко хранителни вещества и по-малко протеини от кравето мляко и не е добър заместител. За да извлечете максимална полза от бадемовото мляко, изберете марка, обогатена с калций и витамини А, D и B12. Подсладени сортове бадемово мляко съдържат добавена захар.

Напитка от кокосово мляко

Напитката от кокосово мляко съдържа по-малко хранителни вещества и по-малко протеини от кравето мляко и също не е добър заместител. Избирайте видове, обогатени с калций и витамини А, D и B12.

Плодов сок

Сокът е начин да дадете порция плодове, но все пак целият плод е по-добрият избор. Той не съдържа фибри и има много повече захар, отколкото целите плодове. Освен това, децата са склонни пият много и да го предпочетат за сметка на здравословни храни.

Доматен и зеленчуков сок

Тези сокове могат да бъдат начин да се снабди детето с порция зеленчуци на ден. Въпреки това, някои зеленчукови сокове съдържат повече от половината от дневната дневна доза натрий, затова изберете такъв с ниско съдържание.

Домашна лимонада

Ако я направите сами от истински плодове, тя е добър източник на витамин С, но ако купувате готова, имайте предвид, че обикновено съдържа много захар.

Газирани напитки

Те нямат хранителна стойност. Повечето марки съдържат изкуствени оцветители и овкусители, захар или изкуствени подсладители. По-добра алтернатива е да си направите свое газирано с вода и 100% плодов сок.

Зелен или черен чай

Обикновеният чай (зелен или черен) съдържа антиоксиданти, които са полезни, но той може да съдържа и кофеин. Може да дадете на детето си по половин чаша чай на ден, ако е безкофеиново или слабо. Добавете мляко за по-голяма хранителна стойност. 

Билков чай

Билковият чай няма хранителна стойност. Докато някои билкови чайове могат да бъдат безопасни, други имат потенциално нежелани ефекти, а някои са токсични.

Подсладени напитки ("сокове", които не са 100% сок, спортни напитки, студен чай)

Повечето от тези продукти нямат хранителна стойност. Те съдържат изкуствени подсладители или празни калории от добавена захар. Те могат също така да съдържат изкуствени оцветители и овкусители. Спортните напитки съдържат допълнително натрий, от който не се нуждаят малките деца.

Енергийни напитки

Тези продукти нямат хранителна стойност. Повечето енергийни напитки съдържат големи количества кофеин, както и захар или изкуствени подсладители. Някои съдържат билки, които може да не са безопасни за децата.

 



Добави коментар