Калцият в диетата на детето

151
Калцият в диетата на детето

Давайте по чаша мляко на детето всеки ден

Калцият е от решаващо значение за доброто здраве и развитие. От колко калций има нужда обаче детето ви, кои източници са най-добри и как да избегнете твърде малко или прекалено много.

Ето какво съветват експертите

Защо калцият е важен

Калцият е от жизненоважно значение за изграждането на здрави кости и зъби, подпомагайки нервната и мускулната функция, съсирването на кръвта и активира ензимите, които превръщат храната в енергия. Около 99% от калция се съхранява в зъбите и костите. И тъй като децата постоянно растат, те се нуждаят от него за поддържане на здравословен растеж.

Колко калций се нуждае детето ви?

От 1 до 3 години: 700 милиграма на ден

От 4 до 8 години: 1000 милиграма на ден

Не е необходимо детето да получава цялото препоръчително количество калций всеки ден. Вместо това, гледайте на тази сума като средна стойност в течение на няколко дни или седмица.

 

Най-добрите източници на калций

Млечните продукти, като мляко, кисело мляко и сирене, са едни от най-добрите източници на калций, но него ще намерите и на някои неочаквани места.

Сред храните, богати на калций са тофу, плодове и зеленчуци, портокалов сок, сирене (бяло и жълто), пълнозърнест хляб, тахан, спанак, соя.

Количеството калций, което съдържа храната, варира до известна степен в зависимост от марката, размера на плодовете или зеленчуците и т.н.

Съдържанието на калций не се влияе от мазнините, но хранителната мазнина в млечните продукти играе важна роля в развитието на детето. Децата под 2-годишна възраст трябва да получава половината от калориите си от мазнини за здравословен растеж и развитие на мозъка, затова му предлагайте пълномаслени млечни продукти.

Ако смятате, че детето ви не получава достатъчно количество калций, ето няколко трика, с които да го увеличите:

Използвайте мляко вместо вода, когато приготвяте зърнени храни, горещо какао и супа.

Използвайте кондензирано мляко вместо обикновено в рецептите – то съдържа два пъти повече калций от обикновеното мляко.

Добавете кисело мляко към плодовите салати; обезмаслено мляко на прах за палачинки, сосове и глазури на основата на сирене за зеленчуци и картофи.

Може ли детето ви да получи прекалено много калций?

Почти е изключено детето ви да получава прекалено големи количества калций и да се предозира, но ако пие прекалено много мляко, уверете се, не замества изцяло храненето си с него. 



Добави коментар