Децата учат думи по жестовете

126
Децата учат думи по жестовете

Един любопитен експеримент

Учени в областта на развитието на детето откриха пряка връзка между интензивността на попълването на езиковия речник и използването на невербални средства за комуникация. Да го кажем по-просто, колкото по-активно родителят използва в комуникацията с детето жестикулация, толкова по-бързо и по-добре детето усвоява нови думи.

Хипотезата на учените била потвърдена от проведен експеримент.

Моето първо гукане


Специалистите записали 50 видео материала с продължителност 30 минути. В тях бил демонстрирани разговори между майка и дете. След това от видеото бил отстранен звука. На 218 доброволци било предоставено „нямо“ филмче. Участниците в експеримента били помолени да познаят какви думи е произнесла майката. Експертите изчислили количеството на верните предположения и ги сравнили с нивото на богатство на речта на децата, участващи във филмчетата.



Неочаквани причини за късното проговаряне


Проведеното изследване показало, че невербалното общуване оказва важно значение върху процеса на запомняне на нови думи от детето. По-голямо, отколкото това какво е образованието на родителите, какъв е семейният микроклимът, какво е благосъстоянието им и т.н. Учените смятат, че полученият резултат може да послужи за по-ефективно образоване на децата. По думите им, тези резултати е желателно да бъдат внедрени във възпитателни методики.



Чужд език - от кога?



Добави коментар