Детето на 7 г. учи с картинки и игри

183
Детето на 7 г. учи с картинки и игри

Хлапетата се изморяват при писане, има риск от гръбначни изкривявания

Седемгодишният малчуган вече е "голям" - иде време за първия звънец. Не по-малко важно от това да купим тетрадките и да подготвим детето психически за училище, е и да знаем какво се случва в крехкия детски организъм и съзнание. Асоциация "Родители" всяка година издава наръчник, който съветва майките и татковците какво да предприемат.

Съветите са както по отношение на физическото развитие на детето, така и за това доколко може да се концентрира, какво помни и как е най-добре да му поднасяме новите знания, посочва вестник "Стандарт".

В областта на физическото развитие например, според наръчника, все още не е завършило вкостеняването на детския скелет, затова малките са много пъргави и подвижни. Не е завършило обаче и вкостеняването на пръстите и китките затова при писане малките ученици се изморяват по-бързо. Много голям е все още и рискът от гръбначно изкривяване на първолака. Затова трябва внимателно да следим за стойката му, когато сяда да си пише домашните.

В областта на възприятието седем годинки е възрастта, когато детето все още възприема много по-трайно и бързо конкретен слухов или зрителен образ, отколкото обстоятелствено обяснение за произнасяне на даден звук или дума. Затова е по-добре да онагледяваме всичко, на което се опитваме да го научим. На тази възраст децата все още се затрудняват при различаване на сходни обекти и не са напълно сигурни в ляво-дясната ориентация. При писането това води до сливане на букви и знаци, както и до деформирането им.

Средният цикъл на съсредоточаване на вниманието на тази възраст е 10-15 минути. Добре е след това да му осигуряваме минутка-две отдих или друго занимание, което да измести фокуса на вниманието му. Важно е да се знае, че нещата се концентрират по-задълго върху неща, в които участват активно и лично. Затова е добре да им се преподава чрез игра или дейности, в които те сами стигат до отговора. За тях е трудно също едновременно да слушат и да пишат.

В тази възраст паметта е нагледно-образна. Децата с лекота запомнят ярки събития, емоционално наситени разкази приказки, картини или описания, конкретни предмети и лица. Голяма част от тази информация се запаметява спонтанно, тъй като е резултат от непосредствените интереси на детето. За да подпомогнем смисловата памет, която му е нужна при учене, добре е да заменяме по-сложните думи с по-обикновени, да пропускаме детайли и да предаваме само основното съдържание.

Абстрактните обяснения за децата на тази възраст са недостъпни, затова трябва да даваме конкретни примери, съветва асоциацията. Освен това първи клас е и възрастта на развихреното въображение. Детето не винаги лъже съзнателно, то просто измисля истории. Обяснете му ясно разликата между едното и другото.

Важно е също родителите да не прекаляват с материалните стимули, както и с наказанията. В никакъв случай не давайте награда, за да прекратите лошо поведение - хлапето ще свикне и след това винаги ще търси "подкупа".



Добави коментар