7 храни за укрепване на имунната система

353
7 храни за укрепване на имунната система

Боли ви гърлото и се чувствате отпаднали?

Боли ви гърлото и се чувствате отпаднали? Или искате да се защитите срещу настинка? Уверете се, че хапвате редовно суперхрани. И ако се колебаете кои да изберете, ето седем здравословни предложения, които ще помогнат за повишаване на имунната система. Спрете вирусите, преди да започнат!

Какво представляват суперхраните?

Суперхрани са храни, които имат особено високо количество витамини, минерали и антиоксиданти. Високата концентрация на хранителни вещества ги прави неизменна част от здравословната диета.

1. Чесън

Чесънът не само дава вкус на храната, но е и една от най-добрите храни за силна имунна система. Проучванията показват, че редовната консумация на чесън може да има положителен ефект върху кръвното налягане и високите нива на холестерола. Плюс това чесънът е пълен с антиоксиданти, които подсилват естествените защитни сили на тялото ви.

2. Джинджифил

Пикантният ароматен корен от джинджифил се използва за добавяне към напитки, чайове, супи и азиатски ястия, а също така е истинска суперхрана. Джинджифилът намалява възпалението и облекчава болката и помага и за намаляване на гаденето. А ако хапнете малко джинджифил след храна с много чесън, ще се отървете от чесновия дъх!

3. Годжи Бери

Годжи Бери съдържат витамин С, витамини от група В, незаменими мастни киселини, аминокиселини, минерали и микроелементи. Смесете ги в смути за закуска или сложете шепа плодове върху мюслито.

4. Чиа семена

Семената от чиа произхождат от Мексико, където са били използвани от ацтеките и маите. В наши дни те намират място в кухнята и в много ястия. Има много причини да ядете семена от чиа - те са богати на омега-3 мастни киселини и осигуряват два пъти повече растителен протеин от другите семена. В течност семената от чиа могат да набъбнат с до 10 пъти, поради което често се използват за приготвяне на пудинг. Вкусни са и върху салата или смесени в кисело мляко.

 

5. Матча

Този зелен чай е популярен като нещо повече от просто заместител на кафе. Високото съдържание на витамини, минерали и микроелементи правят матча мощна храна за борба с настинка или грип. Най-популярният начин за поднасяне е  като матча лате. Зеленият прах също е чудесно допълнение към печива. 

6. Кейл

Този зеленолистен зеленчук е редовна съставка в ястия със суперхрана. Високото съдържание на антиоксиданти укрепва имунната система и предпазва тялото от заболявания като болестта на Алцхаймер и артериосклероза. Можете да добавите сурово зеле в салатата, да приготвите здравословна закуска от чипс от листенца от къдраво зеле или да го смесите заедно с ябълка, киви, авокадо и джинджифил, за да направите смути.

 

7. Боровинки

Друга суперхрана са боровинките. Те са пълни с витамин С и калий, както и други важни витамини. Не забравяйте да ги хапвате през студен сезон - в смутита, овесена каша или просто като закуска.



Добави коментар