60 минути дневен сън

97
60 минути дневен сън

30-минутната дрямка обаче може да ни докара главоболие

Американски психолог научно доказа ползата от следобедната дрямка, която подобрява паметта и когнитивните способности на човека. От най-голяма полза са почивките от 10 до 20 минути, счита специалистът Майкъл Брус, наричан в САЩ "Доктор Сън".

Тогава се събуждаме най-свежи и отпочинали. Навлиза в най-леката форма на съня, при което се наблюдават небързи движения на очите. Тя гарантира чувство за незабавна отпочиналост и порив на енергия. Човек лесно се събужда от такава дрямка.

Другата по здравословност дневна дрямка е от 90 минути. Този период осигурява пълен цикъл на съня, при който няма замайване и умора при събуждане. Тази дневна почивка доказано стимулира креативността и процедурната ни памет - тази която включва използването на предмети.

Но ако се отдадем на 30-минутна дрямка, най-вероятно е тя да ни докара главоболие, тъй като се събуждаме във фазата на дълбокия сън, което не е никак препоръчително. Това води до още половинчасова сънна инерция, която поражда чувство на недоспиване и сънливост, посочва dir.bg.

60-минутният сън през деня е препоръчителен за когнитивните функции, на които се отразява много добре. Подобрява се паметта за лица и факти, характеризираща се с бавни делта вълни на мозъчната функция. Събуждането в подобна фаза ще ни направи малко замаяни. Няма да почувстваме порив на енергия, а напротив - на известна умора.



Добави коментар