Ден за сън

44
Ден за сън

Днес е Световният ден на съня

Ако днес ви се спи неконтролируемо и се прозявате непрестанно, не се притеснявайте - вие просто празнувате Световния ден на съня, който тази година се отбелязва под мотото "Спи хубаво, събуди се здрав". Акцент е и важността на здравословния сън за подрастващите.

Проблемите със заспиването и съня при тях идват, когато е нарушен режимът сън - бодърстване, при прекомерно натоварване в училище и застояване пред компютъра. Има 10 „златни" правила за дълъг и здрав сън, като основните са важни както за децата, така и за възрастните.

Първото е да се научим да лягаме и ставане по едно също време. Следобедната дрямка да не е повече от 45 минути. 4 часа преди сън да не посягаме към алкохола, както и към тежки, люти или сладки храни. Кафето, силният чай и шоколадът трябва да бъдат забравени още по-рано - 6 часа преди сън.

Спалнята да е добре проветрена, но с приятна температура и без дразнеща светлина. Дрехите с които спим - да са удобни и широки. Лекарите съветват още - не превръщайте леглото си в „офис", оставете го единствено за почивка.

Тонизиращият сън има изключително важно значение за психическото и физическото здраве, но проблемите със съня все по-често тормозят много хора, превръщат се в световна епидемия, а за младите родители са просто задължителни.

Според изследователи липсата на добър сън може да е причина за високо кръвно налягане, затлъстяване, диабет, белодробни болести и др. Но също и за депресия и тревожност, затлъстяване, глюкозна интолерантност, водеща и до диабет, отслабена имунна система, стенокардия, инсулт...

Ако не спите поне по 7.5 часа на ден, рискувате да забавите метаболизма си, а това повишава рязко риска от напълняване. 45 минути по-малко сън на ден забавят метаболизма с 6%.



Коментари

Коментар: 1
браво

значи и на мен днес ми е празник, аз най-обичам да си поспивам


  • 1

Добави коментар