Във форма за топлото време

885
Във форма за топлото време

Всички искаме да изглеждаме добре, но понякога избираме неподходящи начини да го постигнем

Всички искаме да изглеждаме добре и във форма през най-горещия сезон, но понякога избираме неподходящи начини да го постигнем.
Най-често дамите избират да гладуват, за да бъдат в отлична форма. Не е трудно да се спреш на някоя рецепта, защото и приятелите, и интернет предлагат хиляди идеи как само с ябълки и вода ще станем ултраслаби.

Всяка диета набляга на храненето с плодове и зеленчуци, приемането на много течности и избягването на въглехидрати и мазнини. Важното е обаче да изградите правилния за вас режим на хранене, който да не ви лишава от продукти като месо и мляко и да не отнема от необходимата ви енергия, съветват докторите по диететика.

Разделното хранене често се практикува, като мнозина предпочитат т.нар. японско чудо - 90-дневна диета, в която се редуват дни с консумация само на белтъчини, после на бобови храни, на въглехидрати и на плодове, като непрекъснато се повтарят. Според диетоложката проф. Донка Байкова от Факултета по обществено здраве при Медицинския университет в София тази диета е сред най-подходящите режими за сваляне на теглото, защото не лишава организма от нищо.

При нея всеки ден се редуват различни видове храни и така човек може да си набави необходимите вещества.
Опасността при всички диети обаче остава йо-йо ефектът им. Когато приключим с гладуването и започнем да се храним по обичайния начин, предишното тегло се възвръща бързо, но могат да последват и здравословни проблеми.



Постепенно захранване

Затова проф. Байкова съветва: “Преминавайте бавно и с внимание към обичайния си метод на хранене. Яжте по 5 пъти на ден, но в малки количества. Важно е да разпределяте храната си: сутрин - въглехидрати, на обяд - белтъчини, за вечеря е препоръчително по-лека храна, която бързо се разгражда от организма.”

Сигурно няма сайт, където да не се появяват реклами за медикаменти, с които за седмица ще свалите излишните 20 кг и ще се чувствате великолепно в тялото на топ модел. Приемането на лекарства за отслабване без консултация със специалист обаче може да причини сериозни проблеми на здравето ви, предупреждава вестник "Труд".

Чайовете наистина са полезни, но когато знаете от какви билки са направени. Приемането на повече течности се отразява добре на организма ви през всеки сезон и е препоръчително, когато сте решили да сваляте килограми.

Най-ефикасният метод за сваляне на излишните килца безспорно остава спортът, съчетан с правилен режим на хранене. “Движението винаги е много важно. В противен случай организмът минава на по-ниска “предавка” и гори по-малко калории. Хем ядем, хем дебелеем. Аеробиката, кардио упражненията, колоезденето и особено танците са най-добрият спорт за тялото”, коментира проф. Байкова.



Ползи

Дори разходка из квартала на колело е прекрасна възможност да изгорим натрупаните през зимата калории. За половин час въртене на педалите се изгарят поне 150 калории. Освен това карането на велосипед понижава нивото на лошия холестерол и намалява риска от инфаркт.

Не само за възрастните, но и за тийнейджърите е важно да подлагат тялото си на подобен вид изтощение, за да не попадат в класацията на затлъстяване. Още повече че през м.г. България се оказа на 6-о място в света по детско свръхтегло. Освен това, за да сте в отлична форма не само през топлото време, когато късите поли са изкусителни, не спирайте да спортувате и да се храните здравословно цяла година.



Добави коментар