Пет начина да избегнете излишните калории

87
Пет начина да избегнете излишните калории

Малките крачки, които водят до големия резултат

Представяме ви малките крачки, които ще ви доведат до траен резултат – превърнете тези пет правила в свой навик и скоро ще забележите, че отслабвате.

Една от основните причини да не успявате да контролирате теглото си са резките и затова вредни за организма промени на хранителните навици. Диетолозите ви съветват за траен ефект да действате постепенно.

Доказано е чрез изследвания, че намаляването на поеманите за деня калории само със 100 единици ще ви позволи да отслабнете с от 5000 до 1000 грама за една година.

Хората, които страдат от по-сериозно наднормено тегло, трябва да предприемат по-сурови мерки. Но намаляването на дневните калории с 500 единици също може да мине безболезнено, стига да намалите броя на калориите с 250 и включите в графика си ежедневни разходки пеша по 30-40 минути. С тази тактика ще свалите около половин кило за една седмица.

Ето още няколко безболезнени начина, събрани от Woman.bg, чрез които да избегнете излишните калории:

1. Започнете със салата

Ако започнете храненето със салата, ще ядете по-малко през деня. Така твърдят учените от университета в Пенсилвания, които са провели експеримент с 33 участнички. Било установено, че жените, които са яли гръцка салата 20 минути преди основното ястие (в техния случай – спагети), са яли по-малко през деня и общият брой калории в ежедневното им меню намалявал с 10%.

2. Вземете си двойна порция салата

Вместо основното ястие! Както знаете, порциите салата и други предястия обикновено не са големи. А като вземем предвид ниската им калоричност, можете да сте сигурни, че отказвайки месото с картофи в полза на втора салата и една супа, ще намалите значително броя на поетите калории.

3. Сосът е за вилицата

Ако ви сервират соса отделно, не бързайте да излеете всичко в ястието, нито пък да топите всеки залък в калоричната смес. По-добре потопете в соса само вилицата си и чак после набучете салата или парче месо на нея. Тази малка самоизмама ще ви позволи да избегнете около 500 калории.

4. Внимание – кафето!

Съдържащите кафе напитки с различни добавки обикновено могат да се конкурират по калоричност с цял обяд. Голяма чаша кафе “мока” с мляко съдържа около 440 килокалории, плюс 22 грама мазнини и 33 грама захар. Същите калории се съдържат в сандвич с пилешко. Ако не обичате черно кафе, добавете обезмаслено мляко.

5. Ходете… докато говорите

Следващия път, когато ви звънне телефонът, станете и се разтъпчете. Тази практика е много полезна – да съчетавате разговорите по телефона с ходене. Все пак една кратка 10-минутна разходка в работните дни е достатъчна, за да изгорите 1000 килокалории месечно и да свалите 1.5 кг. за една година.



Добави коментар