За здрави очи

7
За здрави очи

Как да се предпазим от влошеното зрение

Профилактиката на влошеното зрение включва много компоненти, включително и спазване на тези правила за хранене, които са приети за профилактика на атеросклерозата. Защото в очите ни има много кръвоносни съдове, не по-малко, отколкото в другите органи, пише woman.bg.

Най-добрият профилактичен ефект може да се получи, ако редовно правите упражнения за очите. Например да фиксирате погледа си на крайчеца на носа, на пространството между веждите, на дупка в стената на разстояние 50 см.

Във всяко едно от тези положения трябва да задържате погледа си в продължение на 1-2 минути. След това затворете очите и им дайте възможност да си починат. Тези упражнения се правят по два пъти на ден - сутрин и вечер. Извършват се в продължение на 10 минути.

Очните нерви се тонизират с масаж на очите. Той включва поглаждания на затворените очи с крайчетата на пръстите. Както и лек масаж на клепачите с цяла длан. Най-удобно е да масажирате очите си с двата пръста - показалеца и средния.

В долния край на клепачите пръстите трябва да се движат в посока от слепоочията към носа. В горния край - в противоположна посока - под веждите. Движението се повтаря по 10-15 пъти.

Добър стимул за очите е студената вода. Сутрин потапяйте лицето си по 3-4 пъти в студена вода за 3-4 секунди или се напръсквайте обилно в областта на очите.

Много полезно е да поседите и известно време да погледате тихата водна повърхност на езеро или басейн. Това стимулира нервната система и очните нерви.

Разбира се, с всичко това трябва да се занимавате редовно. Не забравяйте и за активния начин на живот. Тренирайки тялото си, вие тренирате и своите кръвоносни съдове, мускулите, а значи и очите си.

Включи се в анкетата на dete.bg и woman.bg и спечели награди



Добави коментар