4 храни, които ще се справят с безсънието ви

78
4 храни, които ще се справят с безсънието ви

Те по естествен начин стимулират сънливостта

Страдате от безсъница? Не се хвърляйте веднага към продуктите за сън в аптеката! Вместо това заложете на консумация на няколко храни с доказан сънотворен ефект.

Орехи

Те са истинска съкровищница, пълна с триптофан – той е необходим за производството на серотонин и мелатонин, два хормона, които отпускат ума, регулират „биологичния часовник“ и настройват организма за сън.

По данни от изследвания, проведени в Тексаски университет, в един грам орехи се съдържат от 2,5 до 4,5 милиграма мелатонин – вещество, което често се използва за производството на сънотворни препарати.

Бадеми

Ако не можете да заспите, пробвайте с шепа бадеми.

Тази ядка съдържа магнезий, който подпомага отпускането на мускулите. Той подобрява съня и се справя с главоболието.

Научни изследвания сочат, че белтъкът, който се съдържа в бадема, спомага за поддържане на стабилно ниво на кръвната захар по време на сън. По този начин се възпрепятства отделянето на адреналин.

Топло мляко

Учени твърдят, че чаша топло мляко преди сън може да бъде също толкова успокоително, колкото топло одеяло.

Млечните продукти стимулират изработването на серотонин в мозъка. Той на свой ред води до сънливост и спомага за отпускане на организма.

Вишнев сок

Той съдържа мелатонин и повишава нивото на инсулина в организма, а за него знаем, че отпуска тялото и ни настройва за сън.

Учени от Пенсилвания доказаха, че 2 чаши сок от вишни удължават продължителността на съня с 90 минути.



Добави коментар