Кухня

Видяно: 2579 | Коментари: 0

4 зеленчука, които са по-полезни варени

23 февруари 2016 | 12:48

Има зеленчуци, които е препоръчително да сварим, за да са ни най-полезни. Познавате ли ги?

Моркови

Те са един от основните източници на бета-каторен, който човешкото тяло преобразува във витамин А. Топлинната обработка на моркова повишава нивото на „достъпния” бета-каротен.

От един суров морков можете да извлече едва 5 % от съдържащия се в него каротен.

След непродължително варене количеството на достъпното съединение се повишава до 60 %, а след допълнителна обработка до 90 %.

Броколи

Те са полезник както сурови, така и варени. В суров вид обаче те съдържат фермент, наремен мирозиназа – той участва в образуването на сулфорафан. Последният притежава антибактериални и антиракови свойства.

Топлинната обработка на броколите разрушава този фермент, но се образуват други ценни съединения – те се борят с предраковите клетки.

Порция сурови броколи от 100 грама съдържа 316 мг калий, докато варените – 293 мг.

Препоръчваме ви да варите този зеленчук максимум 5-7 минути в малко вода, която е леко подсолена.

Домати

Практиката сочи, че са полезни сурови. Нали редовно присъстват на трапезата ви под формата на салата? Доматите съдържат ликопин – антиоксидантно съединение, полезна с цел профилактика на рака и различни хронични заболявания.

Установено е, че това полезно вещество се усвоява от организма най-добре след топлинна преработка.

Ако не ядете фибри

Цвекло

В суров вид то съдържа много ценни хранителни вещества. Най-добре обаче те се усвояват, когато цвеклото е варено.

В началото варете зеленчука само половин час, след това го потопете в хладка вода за няколко минути.

Преимуществото на този метод на приготвяне се крие не само в скоростта на приготвяне, но и така правите отстраняването на кората на цвеклото по-лесно.



img

Тагове: балансирано хранене, варени зеленчуци


Парацетамолът и бременността

23 февруари 2016 | 10:59
 

3 начина да почистите загорялото дъно на тенджерата

22 февруари 2017 | 12:19

Коментирай