Полезният чипс

55
Полезният чипс

Как да го направим?

Всички знаем колко е вреден чипсът. Не само защото е направен от концентрат на прах, но и защото съдържа мазнини, оцветители и вкусови заместители. При приготвянето му пък се образуват канцерогенни вещества, които могат да доведат до рак.

Освен това хапването на така вкусния чипс ни носи риск от инфарк и инсулт, да не говорим за допълнителните сантиметри на талията ни.

Но не само това. Хапването на чипс в ранна детска възраст безвъзвратно вреди на умствените способности на детето, съобщиха специалисти от университета в Бристол.

Какво ще кажете обаче за чипс, който е полезен и не вреди на детското здраве? Вижте няколко рецепти.

Чипс от моркови
Продукти:
500 гр моркови, 4 с.л. олио
Начин на приготвяне: Избират се едри и сочни моркови, които се измиват добре. Нарязват се на тънки ивици по дължина. В дълбок тиган се загрява олиото и се пържат морковите, докато станат златисти и хрупкави.

Чипс от тиквички
Продукти:
2 тиквички, 1 яйце, 100 гр настърган кашкавал, 2 с.л. хладка вода, 50 гр галета, сол на вкус, брашно
Начин на приготвяне: Нарязваме тиквичките на тънки кръгчета. Разбиваме яйцето със хладката вода. Смесваме галетата с кашкавала. Посоляваме всяко кръгче тиквичка, овалваме го във брашно,после го топим в яйчната смес и накрая овалваме в галетата с кашкавала. Пържим всяко кръгче от двете страни.

Зеленчуков чипс
Продукти:
1 патладжан, 1 морков, 1 тиквичка, 1 глава червено цвек­ло, 2 стръка босилек, люспите от 1 домат, 1/2 л олио, 100 г брашно, сол
Начин на приготвяне: Обелваме цвекло­то, моркова, измиваме и подсушаваме почистените патладжан и тик­вичка, накъсваме листата на бо­силека. Всички зе­ленчуци нарязваме по дължина на много тънки филийки. В загрято оли­о пускаме на малки количес­тва от зеленчуците, които сме оваляли в брашното. С решетеста лъжица ги изваждаме веднага щом придо­бият приятен червеникав цвят и оставяме върху домакинска хартия да се отцедят. Накрая из­пържваме доматените люспи и листенцата босилек. Внимателно объркваме зеленчуците, дели­катно ги посоляваме и сервира­ме.

Включи се в анкетата на dete.bg и woman.bg и спечели награди



Коментари

Коментар: 1

като алтернатива на другия чипс сигурно е по-полезно, обаче пържените храни не са ли също вредни за малките деца?


  • 1

Добави коментар