Пет полезни за детето храни

21
Пет полезни за детето храни

Които непременно трябва да присъстват в менюто му

1. Млякото


То не може да бъде заменено от нито един друг продукт, защото съчетава в себе си всички основни хранителни вещества – белтъци, захари, мазнини и витамини. Затова е и основната храна в детското меню. Специалистите са изчислили, че 1 чаша прясно мляко набавя почти цялата дневна доза витамин В2, В12, А, йод, магнезий и калций. Киселото мляко подобрява храносмилането, неутрализира вредното влияние на антибиотиците и укрепва имунната система.

2. Яйцата


Те се усвояват лесно от организма ни и са особено необходими за изграждането на клетките. Белтъкът е много богат на аминокиселини - две яйца дневно се равняват по хранителна стойност на 100 грама месо. Яйцата съдържат още мазнини с висока биологична стойност, витамините В2, В12, Е и А. Жълтъкът е и една от храните, позната като естествен източник на витамин D. В състава на яйцата влизат още йод, желязо, калций, мед, манган, селен, фосфор, сяра, цинк и други. Жълтъкът съдържа и холин, който е много важен за мозъка и с голямо значение за бременните и кърмещи жени.

3. Рибата


Тя е богата на полиненаситените мастни омега-3 киселини, а те са от важно значение както за развитието на мозъка, така и за функционирането му. И не само - влияят изключително добре върху сърцето. Рибата съдържа в големи количества важни за организма витамини - А, D, Е, В1, В2, В12 и РР. Тя е богат източник и на минерални вещества, като по съдържание на калций и фосфор се нарежда веднага след млечните продукти. Морските риби пък съдържат два микроелемента - йод и флуор, които не можем да намерим в храните от земен произход.

4. Пълнозърнестите храни


Те съдържат витамини от група В, протеини, фибри, антиоксиданти, желязо, цинк, мед и магнезий. Достатъчната консумация на пълнозърнести храни намалява риска от сърдечно-съдови заболявания, диабет, затлъстяване, както и някои форми на рак. Те подобряват чревното здраве и стимулират растежа на здравословните бактерии в дебелото черво.

5. Телешкото месо


То е богато на протеини, витамини B6, B2 и B12, селен, фосфор и ниацин. Богат източник е на желязо и цинк, които подобряват паметта. Същевременно то съдържа много по-малко мазнини от свинското месо.

Включи се в анкетата на dete.bg и woman.bg и спечели награди



Добави коментар