Меню за млади майки

8
Меню за млади майки

От какво се нуждае организмът ви след раждането

Раждането е изморителен и изтощителен процес, след който тялото ви има нужда от възстановяване и укрепване. Хранителните съставки, които ще ви дадат бърза енергия, са:

Желязо
Липсата на желязо е причина за анемия, както знаем всички, но преди да се стигне до това сериозно усложнение, може да причини и постоянна умора и липса на енергия. За да го избегнете, наблегнете на богатите на желязо храни, каквито са: червеното месо, пълнозърнените храни, сушените плодове, яйцата, бобовите растения и тъмнозелените зеленчуци, от които най-полезен в случая е спанакът. Не забравяйте, че за да се усвои добре желязото, е нужен витамин С - не пропускайте сутрешния портокалов фреш.

Калций
Калцият е жизненоважен за здравите кости и зъби, както и за добрия метаболизъм като цяло. Докато кърмите, голямо количество от калция във вашия организъм ще отива при бебето чрез кърмата. За да компенсирате, може да пиете допълнително едно или две чаши мляко на ден. Други източници на калций са сирене, тофу, ядки и някои видове риба.

Мастни киселини
Мазните риби, като сьомга, скумрия и риба тон, лененото семе и орехите са богати на омега-3 мастни киселини, а омега-6 може да си набавите чрез бадеми и тиквени семки. Кърмещите майки се нуждаят от поне 2 порции мазна риба в седмичното си меню.

За да се почувствате по-добре бързо

Освен на хранителния си режим, може да разчитате и други изпитани техники:
• Няколко капки етерично масло на мястото, на което се мери пулса, ще ви дадат бърза енергия и свежест
• Кратка разходка с бебето също ще ви освежи - слънчевата светлина повишава нивото на витамин D, отговорен за имунната система, костите и мускулите
• Физическите упражнения, макар и кратки, увеличават нивото на „хормона на щастието”

Включи се в анкетата на dete.bg и woman.bg и спечели награди



Коментари

Коментар: 1

явно мама трябва да се храни почти като бебчо


  • 1

Добави коментар